ظرفیت دانشگاه الزهرا در بورسیه دانشجویان محدود است/ برای جلوگیری از فرار مغزها باید زیرساخت فراهم کنیم


ظرفیت دانشگاه الزهرا در بورسیه دانشجویان محدود است/ برای جلوگیری از فرار مغزها باید زیرساخت فراهم کنیم

رئیس دانشگاه الزهرا(س) درباره بورسیه این دانشگاه و فرار مغزها توضیحاتی داد.

ظرفیت دانشگاه الزهرا در بورسیه دانشجویان محدود است/ برای جلوگیری از فرار مغزها باید زیرساخت فراهم کنیممهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بورسیه دانشجویان این دانشگاه اظهار کرد: بورسیه برای دانشجویان خارج از کشور داریم اما ظرفیت آنها محدود است و در حال حاضر بورسیه ۵۰ و ۱۰۰ درصد داریم.

وی افزود: برای برخی از دانشجویان که تمایل به بورسیه داشتند امضای برخی تفاهم‌نامه‌ها با کشورهای خارجی انجام شده که برخی از آنها می‌توانند به صورت نیمه بورسیه دوره‌های دکتری به دانشگاه خارج از کشور شوند.

ملانظری بیان کرد: دانشگاه الزهرا برای گسترش روابط فرهنگی و علمی با کشور‌های مختلف، امکان پذیرش دانشجویان خارجی در مقاطع مختلف را فراهم کرده است؛ سازمان امور دانشجویان وزارت علوم باید راجع به صلاحیت عمومی متقاضی تحقیقاتی انجام دهد تا هیچ گونه مشکل یا مانعی برای تحصیل دانشجوی مورد نظر در موسسات عالی کشور وجود نداشته باشد.

رئیس دانشگاه الزهرا(س) با اشاره به اینکه پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه الزهرا باعث می‌شود زبان و ادبیات فارسی و همچنین فرهنگ غنی ایران در میان کشور‌ها رواج پیدا کند، گفت: این دانشگاه نقش بسیار مهمی در افزایش سطحی علمی دانشجویان زن در سایر کشور‌ها دارد و تاثیر بسزایی در پرورش بانوانی متخصص برای فعالیت در جامعه بشری داشته است.

شرایط پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه الزهرا (س)

ملانظری بیان کرد: به منظور پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه الزهرا شرایط و قوانین خاصی وجود دارد که با توجه به آنها، امکان اخذ بورسیه برای دانشجویان خارجی فراهم می‌شود.

وی درباره فرار مغزها، گفت: نیروی جوان و متخصص نیاز جدی به یک سری زیرساخت‌ها دارد و باید از کار فرهنگی آغاز کنیم، جوانان همه علاقمند هستند در کشور بمانند و باید آن‌ها را مشتاق کنیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید