تهدید 83 نفر از سفرای رژیم صهیونیستی به بستن سفارتخانه ها


تهدید 83 نفر از سفرای رژیم صهیونیستی به بستن سفارتخانه ها

تهران – ایرنا – 83 نفر از سفرای رژیم صهیونیستی در اعتراض به کاهش بودجه وزارت خارجه تهدید کردند که ساختمان های دیپلماتیک این رژیم در کشورهای خارجی را تعطیل خواهند کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری i۲۴ رژیم صهیونیستی، ۸۳ تن از سفرا و رؤسای دفاتر نمایندگی های این رژیم در کشورهای خارجی با امضای طوماری خواستار افزایش بودجه وزارت خارجه شدند.

این دیپلمات ها با ابراز نگرانی از بحران مالی که باعث کاهش بودجه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی شده است، هشدار دادند که این اقدام کابینه صهیونیستی باعث تنزل در جایگاه دیپلماسی رژیم در جهان خواهد شد.

براساس این گزارش، ۲۰ سفیر و کنسول رژیم صهیونیستی از جمله سفرای رژیم در لهستان، فرانسه، کامرون، سنگاپور، اسلواکی، شیلی، اتریش، اوکراین، کرواسی، غنا، هلند و سرکنسول صهیونیستی در هنگ کنگ این طومار را امضا کردند.

امضا کنندگان طومار خطاب به اتحادیه کارکنان وزارت خارجه درخواست کردند تا نمایندگی های این رژیم را در خارج تعطیل کند.

معترضان همچنین از مدیریت کنونی کابینه صهیونیستی که باعث تخریب نظام دیپلماتیک رژیم صهیونیستی شده، انتقاد کردند و هشدار دادند تمام ساختمان های دیپلماتیک از جمله سفارتخانه ها را در کشورهای خارجی تعطیل می کنند.

پیش تر روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در گزارشی از وضعیت نیمه تعطیل فعالیت های دیپلماتیک در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

به نوشته این روزنامه، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی دچار بحران شدید مالی شده و این بحران به دلیل کسر بودجه بالای این وزارتخانه است که به حدود ۴۰۰ میلیون شیکل (۱۱۵ میلیون دلار) رسیده و همچنین در کاهش بودجه این وزارتخانه از ابتدای سال ۲۰۱۹ ریشه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403