سازمان‌های غیردولتی فرانسه خواستار سقفی برای برگزاری ضیافت‌ها شدند


سازمان‌های غیردولتی فرانسه خواستار سقفی برای برگزاری ضیافت‌ها شدند

سازمان‌های غیردولتی فرانسه به دنبال جنجال بر سر هزینه‌ها و ریخت و پاش‌های کلان رئیس مجلس سابق و وزیر محیط زیست سابق این کشور، خواستار مشخص شدن سقفی برای برگزاری ضیافت‌ها شدند.

سازمان‌های غیردولتی فرانسه خواستار سقفی برای برگزاری ضیافت‌ها شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴, سازمان‌های غیردولتی فرانسه به دنبال جنجال بر سر هزینه‌ها و ریخت و پاش‌های کلان رئیس مجلس سابق و وزیر محیط زیست سابق این کشور، خواستار مشخص شدن سقفی برای برگزاری ضیافت‌ها شدند.

نتیجه تحقیقات مجلس ملی فرانسه در خصوص ضیافت شام برگزار شده توسط فرانسوا دو روژی زمانی که وی ریاست این نهاد قانونگذار را عهده دار بود، اعلام شد. بر اساس اولین نتیجه گیری‌ها در رابطه با این تحقیقات، مراسم یاد شده رسمی بوده است.

تحقیقات دیگری درباره اقدامات انجام گرفته (تغییر دکوراسیون) در اقامتگاه وی به عنوان وزیر محیط زیست نیز توسط دفتر نخست وزیری انجام گرفته است. اقدامات انجام گرفته در اقامتگاه وزیر محیط زیست سابق، ۷۰ هزار یورو هزینه برجای گذاشته است.

گزارشگر این شبکه گفت: فرانسوا دو روژی François de Rugy در ماجرای ضیافت شام در هتل لاسی Hôtel de Lassay (اقامتگاه رئیس مجلس ملی فرانسه) تبرئه شد. به دنبال افشاگری‌های پایگاه اطلاع رسانی مدیاپارت، وزیر محیط زیست در روز سه شنبه از سمت خود استعفا کرد.

اما بر اساس اولین نتایج به دست آمده در گزارش تهیه شده از تحقیقات پارلمانی که بخش‌هایی از آن دیروز به خارج درز کرده، این ضیافت شام کاملا طبق اصول برگزار شده است. رئیس سابق مجلس ملی خیلی زود در توییتر واکنش نشان داد.

وی در پیامی اعلام کرد: «بازگشت به حقایق. من در زمان مقتضی اظهار نظر خواهم کرد.»

گزارشگر افزود: استفان انیس خبرنگار مدیاپارت از نتیجه تحقیقات پارلمانی ابراز شگفتی کرد.

فرانس ۲۴ بخشی از اظهارات انیس را پخش کرد. وی گفت: این عجیب است. سِورین دو روژی Severine de Rugy (همسر فرانسوا دو روژی) پس از انتشار اولین مقاله در این خصوص، تایید کرد که این ضیافت دوستانه بوده است.

فرانسوا دو روژی نیز از همان ابتدای ماجرا از یک ضیافت غیررسمی سخن می‌گفت. اما این میهمانی به یک باره به یک ضیافت شام رسمی و کاری مبدل شد. این خیلی عجیب است.

گزارشگر افزود: از نظر سازمان‌های غیردولتی، هر چند رئیس سابق مجلس ملی تبرئه شده، اما باید قوانین دقیقی در خصوص چنین ضیافت‌هایی تصویب شود.

گزارشگر ادامه داد: گزارش رسمی مرتبط با تحقیقات انجام گرفته در روز سه شنبه منتشر خواهد شد. گزارش تحقیقات نخست وزیری در خصوص اقدامات انجام گرفته در اقامتگاه فرانسوا دو روژی زمانی که وی در پست وزارت فعالیت می‌کرد نیز به زودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نسخه‌های مافیایی آیفون 15 توسط Caviar معرفی شد