یک تهرانی اثر برتر رویداد حافظه چوب در کرمان را بدست آورد


یک تهرانی اثر برتر رویداد حافظه چوب در کرمان را بدست آورد

کرمان- ایرنا- مهدی رنگ چی هنرمند تهرانی مقام برتر رویداد حافظه چوب را که از 22تیرماه جاری بمدت یکهفته با حضور 16هنرمند سراسر کشور در محل پارک ریاضیات کرمان برگزار شد ، بدست آورد.

به گزارش ایرنا، رویداد حافظه چوب طی فراخوانی از سوی شهرداری کرمان موجب استقبال ۱۶ هنرمند مجسمه ساز بر روی چوپ از سراسر کشور شد که این افراد بر روی درختان خشک اقدام به خلقآثار هنری ماندگاری کردند.

"هنرمندان مجسمه ساز کشور به بهانه حضور در رویداد «حافظه چوب» ایده‌های خلاقانه برای درختان خشک شده در کرمان حضور یافتند تا با سرپنجه خلاق خود به درختان خشکیده زندگی دوباره بخشند. "

سیدمهران عالم‌زاده شهردار کرمان شامگاه شنبه در آئین اختتامیه نخستین رویداد حافظه چوب در کرمان که در فرهنگسرای کوثر کرمان برگزار شد با اشاره به اینکه طی یک هفته گذشته ۱۶ اثر هنری به مجموعه هنری شهر کرمان اضافه شده است اظهار داشت: امیدوارم که شاهد برگزاری چنین برنامه‌هایی در شهر کرمان باشیم.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه حافظه تاریخی در ما تعلق خاطر ایجاد می‌کند و به واسطه دارای اهمیت است افزود: درختان نیز از مواردی هستند که تاریخی بشری را انتقال می‌دهند و می‌توانند در کنار همه فوایدی که برای انسان دارند از آنها به عنوان یک اثر هنری هم استفاده کنیم.

سرپرست معاونت سیما، منظر و فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمان نیز در این آئین با اشاره به اینکه از درختان خشک‌شده هم می‌توان آثاری خلق شود که شهر را زیبا کرده و جلوه‌ای دیگر به شهر ببخشند اظهار داشت: برگزاری این رویداد برای نخستین بار در کرمان رخ داد.

سید عماد محسنی تکلو با بیان اینکه تلاش ما بر این بود تا از درختان خشک‌شده آثار هنری ماندگاری خلق کنیم عنوان کرد: فراخوان ایده‌های خلاقانه برای درختان خشک‌شده کرمان در اردیبهشت ماه سال جاری منتشر شده و از بین آثار رسیده ۱۶ اثر برای اجرا در شهر کرمان انتخاب شد.

سرپرست معاونت سیما، منظر و فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمان با اشاره به اینکه از میان ۱۶ اثر هنری انتخاب شده ۹ اثر مربوط به هنرمندان کرمانی و هفت اثر مربوط به هنرمند غیرکرمانی است گفت: به برگزیدگان این رویداد جایزه درویش‌خان اعطا شد.

۵۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟