چگونگی راه‌های به دست آوردن اخلاق


چگونگی راه‌های به دست آوردن اخلاق

حجت الاسلام محمودی، چگونگی راه‌های به دست آوردن اخلاق تشریح و تلقین ارزش‌های اخلاقی، حجت الهی و حیا را سه رکن مهم و اساسی برای به دست آوردن اخلاق برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت‌الاسلام «محمود محمودی»، (امروز ۲۹ تیر) در جلسه درس اخلاق در جمع طلاب و معاونین حوزه علمیه خواهران استان فارس که در محل دفتر مدیریت استان برگزار شد، با اشاره به رویکرد خدمت‌گزاران به حوزه علمیه،‌ گفت: این رویکرد یک اعضاء خانواده در خدمت به یکدیگر است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران فارس، ‌بابیان اینکه در مسیر خدمت به یکدیگر تمام اهتمام و تلاش خود را به کار می‌بندیم تا به رشد این خانواده واحد برسیم، افزود: آنچه مانند اکسیر توسط پیامبران (ع) به جامعه بشریت عرضه شد اخلاق بود، ازاین‌رو هر زمان که اخلاق را پیشه خودمان کردیم موفق، و هر زمان که رذایل اخلاقی مقداری اولویت پیدا کرد، انحطاط و عقب‌گرد گریبان گیرمان شد.

وی با تأکید بر اینکه چند گام برای به دست آوردن اخلاق وجود دارد، خاطرنشان کرد: تلقین ارزش‌های اخلاقی نخستین گام برای به دست آوردن اخلاق است، وقتی‌که در مسیر زندگی با یک سری ناملایمات روبرو شویم باید با این عمل به خودمان آرامش دهیم.

این مقام مسئول بابیان اینکه فردی که دارای اخلاق است درواقع یک نوع مهارت و هنر را دارا است، بیان داشت: اخلاق نوعی علم و دانش نیست، بلکه یک هنر و مهارتی است که در برخورد با دیگران باید به عرصه ظهور گذاشته شود.

حجت‌الاسلام محمودی دومین گام برای به دست آوردن اخلاق را حجت الهی دانست و ابراز کرد: دستیابی به حجت الهی مهم‌ترین سبب خوش‌رویی پس‌ازاین تلقین است.

وی با اشاره به اینکه سومین گام در به دست آوردن اخلاق حیاء است، خاطرنشان کرد: برخی از بزرگان حیاء را مقدم بر محبت الهی می‌دانند، که باید در مقابل خداوند حریم بندگی را به دلیل نعمت‌های فراوان حفظ کنیم.

پایان پیام/663

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید