چگونه سفر هوایی ارزان تری داشته باشیم؟


چگونه سفر هوایی ارزان تری داشته باشیم؟

افزایش نرخ بلیط هواپیما باعث ایجاد نگرانی به‌ویژه برای افراد دائم‌السفر شده است، ولی با رعایت چند نکته می‌توان سفر هوایی ارزان را تجربه کرد.

محتوای اصلی این مطلب متعلق به وب‌سایت کجارو بوده و بخشی از آن در زومیت بازنشر شده است.

این روزها، بلیط هواپیما به‌اندازه‌ای گران است که مجال فکر کردن به دیگر هزینه‌های جانبی مانند چمدان‌ها، پارکینگ، غذا و غیره را نمی‌دهد. با وجود این، اگر بدانید چه بلیطی باید تهیه کنید، هزینه سفر شما کمتر می‌شود.

اگر می‌خواهید هزینه‌هایتان را کمتر کنید، این مقاله به شما کمک می‌کند تا پیش از سفر با یک برنامه‌ریزی، آماده سفر هوایی ارزان و البته دلخواه شوید. برخی نکات کلیدی از این قرار است: سبک سفر کنید، هر وسیله اضافی که فکر می‌کنید طی پرواز به آن احتیاج پیدا می‌کنید، با خود همراه داشته باشید و تا آنجا که می‌توانید صرفه‌جویی کنید.

در ادامه این سه شیوه مفید را با تمام جزئیات به شما معرفی می‌کنیم.

۱. چمدان‌ها را عاقلانه ببندید

چند غذای بسته‌بندی‌شده که بتوانید هنگام پرواز میل کنید، با خود بردارید یا می‌توانید غذایی را بخورید که هنگام پرواز کاملا شما را سیر نگه دارد. با این کار دیگر وسوسه نمی‌شوید تا کنار فودکورت‌ها بایستید و بهای گزافی بپردازید. اگر اشتها بر شما غلبه کرد، از کیوسک‌ها یا ماشین‌های سیار چند ساندویچ بخرید و هرگز به سمت رستوران‌ها نروید.

چگونه سفر هوایی ارزان تری داشته باشیم؟

یک بطری یا قمقمه را پر از آب کنید و با خود همراه داشته باشید. با این کار هروقت تشنه شدید، به‌جای سفارش دادن آب، از بطری خود استفاده می‌کنید.

چگونه سفر هوایی ارزان تری داشته باشیم؟

تصور یک پرواز طولانی بدون هیچ نوع سرگرمی واقعا وحشتناک است. یک کتاب، مجله یا روزنامه با خود ببرید تا حوصله‌تان حین پرواز سرنرود. افرادی که بدون آمادگی به سفر هوایی می‌روند، مجبور هستند تا هزینه‌ای اضافی بابت خرید کتاب و رمان در کتاب‌فروشی‌های فرودگاه بپردازند.

چگونه سفر هوایی ارزان تری داشته باشیم؟

زمانی‌که چمدان‌ها را می‌بندید، فراموش نکنید وسایل ضروری چون گوش‌گیر، داروهای مورد نیاز، دستمال کاغذی و ضدعفونی‌کننده‌ی دست را بردارید. اگر فراموش کنید، مجبور می‌شوید همین اقلام را با قیمت بیشتر، از مغازه‌های فرودگاه خریداری کنید. به‌طور اساسی، هرآنچه که می‌دانید مجبور می‌شوید بخرید (زیرا به آن نیاز پیدا می‌کنید)، با خود بردارید.

۲. از هزینه‌های اضافی بپرهیزید

همه مسافران یک جای پارک خوب نزدیک فرودگاه می‌خواهند، اما همین کار هزینه زیادی دربرخواهد داشت. اتومبیل خود را در جایی دورتر از فرودگاه پارک کنید. این زمان، مسافت (که باید از محل پارک تا فرودگاه طی کنید) و هزینه را به برنامه‌ریزی خود اضافه کنید.

چگونه سفر هوایی ارزان تری داشته باشیم؟

به‌جای اینکه صبر کنید تا در فرودگاه پول خود را به پول کشور مقصد تبدیل کنید، از قبل به بانک بروید. کارکنان بانک، بدون گرفتن هزینه یا دستمزد اضافی پول‌ها را برای شما تبدیل می‌کنند. اگر قصد صرفه‌جویی دارید، این کار بسیار مفید است.

چگونه سفر هوایی ارزان تری داشته باشیم؟

اقلام بهداشتی و دیگر وسایلی که مجاز نیستند با خود به هواپیما، در قسمت امنیت به سطل آشغال می‌روند. بنابراین، مجبور می‌شوید بعدا هزینه دوباره‌ای بابت وسایل مورد نظر بپردازید که برای کیف پول شما خوشایند نیست.

چگونه سفر هوایی ارزان تری داشته باشیم؟

خرید از مغازه‌های فرودگاه، هزینه‌بردارترین کار است. همچنین بدترین تصمیم است، زیرا چیزهایی را می‌خرید که به آن‌ها نیازی ندارید. اگر زمان بسیاری تا پرواز دارید، به‌جای رفتن به مغازه‌ها و تماشای ویترین‌ها، آن را با مطالعه، برنامه‌ریزی سفر و تماس گرفتن با دوستان یا خانواده بگذرانید.

۳. در هزینه ایرفیر صرفه‌جویی کنید

کمی تحقیق کنید و ببینید چه موقع ایرفیرها (هزینه‌های پرواز) ارزان‌تر هستند و سفر خود را در آن زمان برنامه‌ریزی کنید. از هزینه پروازهای یک‌طرفه، چه برای رفتن و چه برگشتن، آگاه شوید و آن‌ها را با هم مقایسه کنید. به یاد داشته باشید که هزینه‌های خارج از فصل‌های گردشگرپذیر ارزان‌تر هستند.

چگونه سفر هوایی ارزان تری داشته باشیم؟

اگر معمولا زیاد سفر می‌کنید یا برای پرداخت هزینه‌ها بیشتر از کارت اعتباری استفاده می‌کنید، می‌توانید از برنامه‌های وفاداری هواپیمایی خود بهره‌مند شوید. برخی ایرلاین‌ها به مسافران دائمی خود یک سری خدمات رایگان یا با بهای کمتر ارائه می‌دهد که در این صورت خیلی به نفع شما است. حتی اگر این شرایط را نداشته باشید، می‌توانید از میان‌وعده‌ها یا شیرینی‌ها لذت ببرید. جمع این مزایا می‌تواند بار مالی شما را سبک کند، بنابراین اگر فرصتی نصیب‌تان شد، از آن استفاده کنید.

چگونه سفر هوایی ارزان تری داشته باشیم؟

هزینه چمدان‌ها می‌تواند هزینه زیادی برای مسافران داشته باشد. اگر برایتان امکان داشت، تمام وسایل مورد نیاز را در کیف جا دهید تا طی پرواز در کنار خودتان باشد. از یک چمدان بزرگ برای فضای بیشتر (برای وسایل) استفاده کنید.

چگونه سفر هوایی ارزان تری داشته باشیم؟

گاهی برای اینکه هواپیما زودتر حرکت کند، هواپیمایی به برخی افرادی که مایل باشند کمی از راحتی خود بگذرند، پاداش می‌دهد. این پاداش‌ها شامل کاهش هزینه پرواز و هزینه هتل است. شاید این کار کمی از راحتی شما بکاهد، اما در هزینه شما بسیار صرفه‌جویی می‌کند.

اگر به‌دنبال خرید بلیط هواپیما هستید، می‌توانید از طریق موتور جستجوی پرواز کجارو، بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی