ضرورت نظارت مستمر بر عملکرد مراکز خصوصی و دولتی حوزه بهزیستی


ضرورت نظارت مستمر بر عملکرد مراکز خصوصی و دولتی حوزه بهزیستی

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت خواستار نظارت مستمر بر عملکرد مراکز خصوصی و دولتی حوزه بهزیستی شد.

گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان به ایرنا حاکیست، آیت الله رسول فلاحتی روز شنبه در دیدار مدیرکل، مدیران ستادی و شهرستانی بهزیستی این استان با اشاره به نقش سازمان حمایتی بهزیستی در دو حوزه پیشگیری و مقابله اظهار کرد: با توجه به اینکه جامعه هدف بهزیستی افراد نیازمند، ناتوان و آسیب پذیر هستند، لازم است با تمرکز بر حوزه پیشگیری آگاهی عمومی را در راستای بهبود سلامت جامعه ارتقا داد.
وی بر ضرورت نظارت مستمر بر عملکرد مجموعه مراکز خصوصی و دولتی حوزه بهزیستی تاکید کرد و افزود: افزایش نظارت ها موجب می شود تا روند خدمت به جامعه هدف ارتقا یافته و از بروز هر گونه انحراف و نارسایی در روند تحقق برنامه های پیش بینی شده جلوگیری شود.
امام جمعه رشت با استناد به آموزه های اصیل اسلامی پیشگیری را بهتر از درمان دانست و بیان کرد: اگر مقوله مهم پیشگیری با تمرکز بر بعد آموزشی آن مد نظر قرار گیرد علاوه بر کاهش هزینه ها روند سلامت نیز در جامعه کنترل می شود.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بسیاری از مردم آنچه مربوط به پیشگیری است را نمی دانند، خاطرنشان کرد: پیشگیری از ضرورت های نظام سلامت به ویژه بهزیستی محسوب می شود.
وی هدایت افراد به طرف سلامت را از وظایف بهزیستی ذکر کرد و یادآور شد: پرداختن به اولویت ها در بهزیستی حائز اهمیت است ضمن اینکه خدمت به جامعه هدف باید بی منت باشد.

مدیرکل بهزیستی گیلان نیز در دیدار مذکور تعداد خانواده های زیر پوشش این سازمان را ۶۵ هزار خانوار اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۶ هزار خانوار دارای معلول جسمی، حرکتی و ذهنی هستند و ۱۸ هزار خانوار در بعد آسیب های اجتماعی محسوب می شوند ضمن اینکه ماهانه ۳۵ هزار خانوار از بهزیستی استان مستمری دریافت می کنند.
حسین نحوی نژاد به برنامه های غربالگری کارشناسان بهزیستی در حوزه بینایی سنجی و شنوایی سنجی کودکان و نوزادان اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۱۰ هزار کودک رده سنی ۳ تا ۵ سال در راستای پیشگیری از بروز بیماری های چشمی معاینه و بینایی سنجی شدند و ۱۰ هزار نوزاد نیز در حوزه شنوایی غربالگری شدند.

۲۰۰۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خط و نشان صریح باقری برای صهیونیست‌ها