کولر آبی روی دور تند مصرف برق را 40 درصد افزایش می دهد


براساس گفته کارشناسان، استفاده از کولرهای آبی روی دور تُند، مصرف برق را حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش...

کولر آبی روی دور تند مصرف برق را 40 درصد افزایش می دهد

براساس گفته کارشناسان، استفاده از کولرهای آبی روی دور تُند، مصرف برق را حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق کردستان عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اگر مشترکان در ساعات اوج مصرف روزانه (۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۴) کولر آبی را روی دور کُند قرار دهند، مصرف برق حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

هیوا خرم با بیان اینکه نصب سایبان و کانال های کوتاه برای کولر آبی در کاهش مصرف برق بسیار موثر است، اضافه کرد: در صورت سرویس و تعویض سالانه پوشال کولرهای آبی، استفاده از دور کُند این کولرها جوابگو است.

وی ضمن تاکید بر اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی کردستان، استفاده از کولرهای گازی در این استان در فصل گرما به صرفه و ضروری نیست، افزود: کاهش یک درجه ای کولرهای گازی موجب افزایش پنج درصدی مصرف برق می‌شود، بنابراین درجه مناسب برای این کولرها نیز بین ۲۴ تا ۲۶ است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق کردستان، ۳۰ درصد مصرف برق کشور را در فصل گرما مربوط به سیستم های سرمایشی اعلام کرد و گفت: در صورتیکه از این وسایل به درستی استفاده کنیم، مصرف انرژی به طور قابل ملاحظه ای کاهش می‌یابد.

خرم در ادامه از انعقاد قرارداد با بخش های اداری، صنعتی و کشاورزی استان در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: در نتیجه این تفاهم نامه ها، ۱۳۲ مگاوات در مصرف برق استان صرفه جویی شد.

وی افزود: ۴۷ درصد برق این استان در بخش خانگی، ۹ درصد بخش‌های عمومی و ادارات، ۲۲ درصد در بخش کشاورزی، ۱۲ درصد صنعتی، هفت درصد تجاری و سه درصد آن نیز در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

شرکت توزیع نیروی برق کردستان به ۶۳۹ هزار مشترک خدمات می‌دهد و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان از نعمت برق برخوردار هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!