حامیان ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا به خیابان آمدند

حامیان ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا به خیابان آمدند

حامیان ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا به خیابان آمدند

به گزارش فارس، سه روز پیش از آن‌که نخست‌وزیر جدید انگلیس انتخاب شود، مخالفان اجرای برگزیت در خیابان‌های لندن به تظاهرات پرداختند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، روز شنبه تظاهرکنندگانی از سراسر انگلیس، در مرکز لندن گرد آمدند تا اعتراض خود به خروج این کشور از اتحادیه اروپا را اعلام کنند.

این تظاهرات در حالی انجام شد که «بوریس جانسون» کاندیدای دارای بیش‌ترین شانس برای تصاحب مقام نخست‌وزیری انگلیس و یکی از رهبران کمپین رأی به برگزیت در همه‌پرسی سال ۲۰۱۶، اعلام کرده است با توافق یا بدون توافق با «بروکسل» در پایان ماه اکتبر امسال، برگزیت را اجرایی می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود در صورتی که انگلیس بدون حصول توافق با بروکسل و به‌صورت ناگهانی از اتحادیه اروپا خارج شود با عواقب سیاسی و اقتصادی قابل توجهی مواجه خواهد شد.

معترضان علاوه بر این‌که فریاد می‌زدند «نه به بوریس بله به اروپا»، خواهان برگزاری همه‌پرسی جدیدی برای ماندن یا ترک اتحادیه اروپا شدند.

همچنین در مقابل این جمعیت، بالن بزرگی به شکل جانسون به هوا فرستاده شد که بر روی لباس آن اتوبوسی قرمز کشیده شده بود و روی آن عدد ۳۵۰ میلیون نوشته شده بود.

علت قرار دادن این طرح بر روی لباس بالن جانسون این بود که او هنگام انجام تبلیغات برای ترغیب مردم جهت دادن رأی به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، اتوبوس قرمزی را سوار می‌شد که روی آن نوشته شده بود انگلیس هفته‌ای ۳۵۰ میلیون پوند به اروپا پول می‌دهد.

مخالفان برگزیت معتقدند این ادعای جانسون نادرست بوده و او با استفاده از عوام فریبی، شهروندان را متقاعد به دادن رأی علیه ماندن در اتحادیه اروپا می‌کرد.