23 میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان بهزیستی ری پرداخت شد


23 میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان بهزیستی ری پرداخت شد

شهرری - ایرنا - رییس اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: 23 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی ویژه مددجویان بهزیستی این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت شده است.

مینا رجایی روز شنبه در حاشیه مراسم تجلیل از زنان و دختران موفق سرپرست خانوار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تسهیلات دریافت شده در حوزه های خدماتی، دامپروری، صنایع دستی، حمل و نقل و کشاورزی است.

وی هدف از پرداخت این تسهیلات را کمک به ایجاد اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان ری عنوان کرد و گفت: کارفرمایانی که برای افراد معلول اشتغال ایجاد می کنند یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و مددجویان کارآفرین نیز در حدود ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال روستایی دریافت می کنند.

رجایی ادامه داد: مددجویان ساکن در روستاهای شهرستان ری در صورت داشتن مهارت های شغلی و فنی و حرفه ای می توانند به سامانه کارا بخش توسعه روستایی مراجعه و با ارائه طرح های پیشنهادی اشتغال در مناطق روستایی از این تسهیلات کم بهره برخوردار شوند.

وی اظهار کرد: مددجویان بر اساس رسته های اولویت دار که در این سامانه بارگذاری شده در حوزه های صنعتی، کشاورزی، خدماتی، گردشگری و دامداری ثبت نام کنند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان ری با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال شهری سازمان بهزیستی همه ساله در فصل تابستان پرداخت می شود، اظهار داشت: امسال ۱۲۷ نفر از مددجویان واجد شرایط از تسهیلات خود اشتغالی شهری در شهرستان ری برخوردار خواهند شد.

به گزارش ایرنا، ۱۸ هزار معلول نابینا، ذهنی، اعصاب و روان و ضایعه نخاعی، سه هزار زن سرپرست خانوار و ۲ هزار و ۵۰۰ سالمند زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی شهر ری قرار دارند.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

۳۲۱۸/‏۶۰۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا