یکی از مقامات ارشد پنتاگون از سمت خود استعفا می کند


نشریه هیل در گزارشی نوشت یکی از مقامات ارشد پنتاگون از سمت خود استعفا می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از نشریه هیل مقام شماره دو پنتاگون در امور سیاسی روز جمعه از سمت خود استعفا خواهد کرد و این سمت به فهرست سمت های خالی در وزارت دفاع آمریکا اضافه خواهد شد.
بر اساس این گزارش, کارلا گلیسون سخنگوی پنتاگون در گفتگو با نشریه هیل اعلام کرد دیوید ترچنبرگ دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی در حال بازنشسته شدن است و جایگزین او "بعدا" اعلام خواهد شد.
نشریه دیفنس نیوز نخست خبر بازنشستگی او را اعلام کرد. ترچنبرگ از اکتبر سال 2017 در این سمت حضور داشت و با 70 رأی موافق در مقابل 17 رأی مخالف در سنا تأیید شد.
قبل از آن,​ او رئیس و مدیر اجرایی موسسه شورتویور "Shortwaver" بود که یک موسسه مشاوره ای در زمینه امنیت ملی محسوب می شود و همچنین در پنتاگون و کنگره آمریکا فعالیت داشته است. او معاون دستیار وزیر دفاع در امور امنیت بین المللی وهمچنین یکی از اعضای کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا بوده است.
با رفتن ترچنبرگ از پنتاگون یک سمت دیگر در وزارت دفاع آمریکا خالی خواهد شد, موضوعی که سناتورهای آمریکایی اوایل این هفته در برگزاری جلسه تأییدیه مارک اسپر نامزد وزارت دفاع آمریکا, درباره آن ابراز نگرانی کردند.
جک رید عضو کمیته نیروهای مسلح سنا در سخنانی گفت:​" شمار قابل توجهی از سمت های بلندپایه غیر نظامی در این وزارت خانه خالی مانده اند." او همچنین گفت: "من در این باره نگرانم که وزارت دفاع به روشی سرگردان است که در کل دوران کاری ام در کنگره شاهد آن نبوده ام."
اسپر به قانون گذاران آمریکایی اطمینان داد او یک روز قبل با مقامات مجلس نمایندگان آمریکا دیدار کرد و "فهرستی از 14 سمت خالی را دریافت کرد که برای این سمت ها, کسی از سوی سنا تأیید نشده است و من از آنها خواستم برای حل این موضوع به ما کمک کنند."
سمت های معاون وزیر دفاع, وزیر نیروی زمینی , وزیر نیروی هوایی , افسر ارشد امور مدیریتی , معاون افسر ارشد امور مدیریتی, معاون دستیار وزیر دفاع در امور امنیت بین المللی, دستیار وزیر دفاع در امور عملیات ویژه و درگیری های سطح پایین و دستیاور وزیر دفاع در امور برنامه های دفاعی هسته ای, شیمیایی و بیولوژیکی سمت های خالی از نظر نقش دائمی محسوب می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان