افراد در فضای مجازی هویت سنجی می شوند


افراد در فضای مجازی هویت سنجی می شوند

تهران- ایرنا- مدیر عامل شرکت خدمات الکترونیک حامی با بیان اینکه به دلیل مشخص نبودن هویت افراد با وقوع تخلفات بسیار زیادی در فضای مجازی مواجه هستیم، گفت: افراد در فضای مجازی هویت سنجی می شوند.

وهاب علیایی روز شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ در جمع خبرنگاران درباره سامانه ملی هویت سنجی الکترونیکی حامی گفت: هویت سنجی الکترونیکی بدنبال شناسایی افراد در فضای مجازی و خدمات الکترونیکی است و این مشکل که هویت اشخاص در فضای مجازی مورد تایید نیست باعث شده با تخلفات زیادی مواجه باشیم و همه با آن دست به گریبان شده ایم.
وی افزود: براساس سامانه ملی هویت سنجی الکترونیکی حامی و با هماهنگی انجام شده با مرکز آمار قوه قضاییه، ما براساس اطلاعات ثنا در اختیار قوه قضاییه، هویت افراد را بررسی می کنیم و اگر هویتش با آن اطلاعات مطابقت داشته باشد، به او تاییدیه ورود به سامانه ها را می دهیم.
وی ادامه داد: این سامانه می تواند هر نوع سامانه ای که در کشور خدمات می دهد اعم از دولتی و خصوصی باشد.
به گفته علیایی اکنون سامانه های دیگری این کار را می کنند اما این سامانه ها نواقصی دارند و با شماره موبایل احراز هویت می کنند اما ما با چند المان مثل اثرانگشت و امضا، اطلاعات هویتی شان را احراز می کنیم و از طرف دیگر دستگاه قضایی آن را به رسمیت می شناسد.
علیائی تصریح کرد: این سامانه ضریب اطمینان زیادی دارد و اگر کسی نیت غیرقانونی داشته باشد و تخلفی کند وقتی می بیند با سامانه هویت سنجی مثل سامانه ثنا دارد وارد سیستم می شود جرات ندارد که بخواهد تخلفی کند. زیرساخت های این سامانه آماده شده است.
وی افزود: ما پشیتبان شرکت توسعه و خدمات الکترونیکی حامی یکی از شرکت های هلدینگ بنیاد تعاون زندانیان هستیم که مجری خیلی از طرح های فناورانه مثل پابند الکترونیک نیز بوده و بازوی اجرایی برای مرکز آمار و اطلاعات فناوری قوه قضاییه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری