ایجاد شور و نشاط با انتخابات شورایاری‌ها


ایجاد شور و نشاط با انتخابات شورایاری‌ها

رئیس شورای شهر تهران: ساختار انتخاباتی به ویژه در موضوع شورایاری‌ها می‌تواند نظام را تقویت کند

ایجاد شور و نشاط با انتخابات شورایاری‌هابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران چهارمین جلسه ستاد راهبردی شوریاری‌ها با موضوع تبلیغات انتخابات، با حضور محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، دیگر اعضای شورا، معاون اجتماعی شهرداری تهران و مسئولان برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها برگزار شد.
محسن هاشمی در این جلسه گفت: در قانون اساسی تمام ساختار نظام جمهوری اسلامی به صورت کاملا شفاف آورده شده و مجلس خبرگان رهبری، دولت، مجلس و شورا‌ها و انجمن‌های محلی دیده شده است.
وی ادامه داد: در قانون اساسی بر وجود انجمن‌های محلی یا همان شورایاری‌ها تصریح شده است.
هاشمی افزود: پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها در حال برگزاری است، گرچه جای تاسف دارد که هماهنگی برای قانون مدار کردن این انتخابات انجام نشده و این مهم وظیفه شورایعالی استانها، دولت و مجلس بوده است که پیگیری نکردند، البته بعضی‌ها در دولت و مجلس اعتقاد دارند که این امر نیاز به قانونمند بودن ندارد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: خوشبختانه در کشور هر دو سال شاهد برگزاری دو انتخابات هستیم و ما از طریق شورای عالی استان‌ها پیگیر قانونمند کردن شورایاری‌ها هستیم، اما اگر قرار است انتخابات به همین شیوه برگزار شود، صراحتا بگویند.
هاشمی خاطرنشان کرد: از همان ابتدای فرایند انتخابات شورایاری جلسه‌ای با سازمان بازرسی کل کشور داشتیم و مقرر شد نامه‌ای به سران سه قوه نوشته شود تا تکلیف را مشخص کنند و ما همان ابتدا نامه را نوشتیم و پیگیر فرایند قانونی این انتخابات بودیم.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد نظر سه قوه نیز مشخص باشد و همانطور که سخنگوی وزارت کشور گفته این انتخابات قانونمدار است و مشکل برگزاری ندارد، این انتخابات را برگزار خواهیم کرد و ۴ مرداد ماه تغییر نخواهد یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان اراک و ساوه