کابوس مرگ در استخرها و آبگیرها ، این بار در جهرم و قیر و کارزین


کابوس مرگ در استخرها و آبگیرها ، این بار در جهرم و قیر و کارزین

شیراز-ایرنا-یک مرد جوان تبعه کشور افغانستان روز شنبه هنگام شنا در استخر باغی در شهرستان جهرم جان خود را از دست داد ، دو جوان جهرمی نیز روز جمعه هنگام شنا در دریاچه سد سلمان فارسی غرق شدند. امروز خبر رسید که یک جوان 23 ساله هم در شهرستان قیر و کارزین غرق شده است.

مسئول اورژانس و فوریت‌های پزشکی شهرستان جهرم روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: در پی تماس با اورژانس جهرم در ساعت ۱۳:۴۴ پرسنل اورژانس به محل استخر باغی در روستای بادمجان از توابع پشت پر بخش سیمکان جهرم اعزام شدند.

محمد رحمانیان افزود: متأسفانه پس از مراجعه با پیکر جوانی ۲۵ ساله از اتباع کشور افغانستان در استخر ۵ متری باغ مواجه شدند که قابل احیا نبود و مدت طولانی از خفه‌شدگی وی می‌گذشت.

وی تصریح کرد: شهروندان به هشدارهایی که توسط دستگاه‌های مختلف درباره ممنوعیت شنا در سدها داده می‌شود، توجه تا از بروز چنین حوادث تلخ و جبران‌ناپذیری جلوگیری کنند.

مسئول روابط عمومی اورژانس جهرم تأکید کرد: این دومین حادثه غرق‌شدگی طی ۲۴ ساعته گذشته در جهرم است. در حادثه قبلی در عصر دیروز ۲ جوان ۱۸ و ۲۵ ساله در دریاچه سد سلمان فارسی غرق شدند.

یک جوان ۲۳ ساله در شهرستان قیر و کارزین غرق شد

فرمانده انتظامی شهرستان قیر و کارزین نیز از غرق شدن جوان ۲۳ ساله در چشمه تنگ کلاک این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم حمیدرضا صالحی فرد، گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق شدگی در چشمه تنگ کلاک این شهرستان، تیمی از عوامل امدادی و گشت انتظامی به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد جوانی ۲۳ ساله برای شنا به داخل چشمه رفته است که به دلیل آشنا نبودن به فنون شنا، غرق شده و جان خود را از دست داده است.

صالحی فرد افزود: جسد متوفی با کمک عوامل امدادی از چشمه خارج و برای بررسی بیشتر به پزشک قانونی انتقال یافت.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین با ابراز تأسف از این سانحه، به شهروندان توصیه کرد: با فرارسیدن فصل تابستان از شنا کردن در محل‌هایی از قبیل رودخانه‌، چشمه و استخرهای ذخیره آب کشاورزی جدا پرهیز کنند.

بر اساس آمارهای موجود طی سال جاری بیش از ۳۰ نفر در آبگیرها و استخرها و همچنین دریاچه‌های فارس غرق شده و جان خود را از دست داده‌اند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز و قیر و کارزین در فاصله ۲۳۲ کیلومتری جنوب غرب فارس قرار دارد.

‏۹۸۷۳/‏۹۹۱۰/‏۶۱۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403