نقش اساسی توانمندی‌های مهارتی جوانان در توسعه پایدار


نقش اساسی توانمندی‌های مهارتی جوانان در توسعه پایدار

کرج - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با تاکید بر نقش اساسی توانمندی‌های مهارتی جوانان در توسعه پایدار گفت: منابع انسانی محور توسعه و کلید آن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

جهانگیر شاهمرادی روز شنبه در نشستی با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز افزود: هنگامی که کسب مهارت و ایجاد تخصص‌های مختلف، متناسب و هماهنگ با نیازهای جامعه باشد، علاوه بر ایجاد و ارتقای پویایی و شادابی روحیه در میان قشر جوان، سبب جلوگیری از هدر رفتن منابع مالی و انسانی در جامعه می‌شود.

به گزارش ایرنا، معاون استانداری البرز همچنین بر ضرورت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و طراحی الگوهای نوین و کاربردی برای ورود افراد آموزش دیده فنی و حرفه‌ای به بازار کار تأکید کرد.

شاهمرادی با قدردانی از تلاش‌های مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای و سایر دست اندرکاران عرصه مهارت آموزی استان، توسعه آموزش‌های مهارتی اشتغال محور را خواستار شد و اضافه کرد: اشتغال پایدار از ضروریات جامعه امروز ماست و استانداری با تمام توان در راستای رفع معضل بیکاری جوانان استان و حمایت از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اقدام خواهد کرد.

همچنین مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز از تربیت نیروی کار با استفاده از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر پایه سیاست‌های سازمانی از نیازسنجی صحیح مشاغل موجود در استان و استاندارد سازی آن خبر داد و گفت: مهمترین هدف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ایجاد اشتغال در جامعه است.

تقی غیاثی تبار یکی از مهمترین مسائل اجتماعی پیش رو را چالش‌های اشتغال و بیکاری در جامعه عنوان و اضافه کرد: لزوم توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کسب مهارت در کنار تحصیلات دانشگاهی نقش بسیار مؤثری در رفع این مشکل دارد.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز با داشتن هشت مرکز آموزش دولتی، ۸۷ کارگاه ثابت شهری، ۱۷ کارگاه جوار شهری، ۲۴ کارگاه جوار روستایی، ۲ کارگاه عشایری، چهار کارگاه جوار صنعت، ۹ کارگاه صنایع بین کارگاهی، ۵۲ کارگاه صنایع ضمن کار، ۲ کارگاه صنایع اصناف، سه کارگاه جوار دانشگاه، ۱۱ کارگاه جوار پادگان، چهار کارگاه زندان، آموزش‌های فنی وحرفه ای را در شاخه‌های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی ارائه می‌دهد.

۷۵۳۲/‏‬ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟