حجت الاسلام و المسلمین نصراله پژمانفر نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به دستور حسن روحانی رئیس جمهور به نوبخت رئیس سازمان برنامه بودجه مبنی بر منوط کردن تخصیص اعتبار سازمان صداو سیما به نظر مثبت 2 نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر این سازمان گفت: در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما شش نفر حضور دارند که 2 نماینده قوه مقننه و 2 نماینده قوه قضائیه هم هستند و اگر بناست این شورا بر بودجه و تخصیص اعتبار نظارت کند، همه اعضای شش نفر باید نظر دهند نه 2 نماینده رئیس جمهور.

وی افزود: اینکه رئیس جمهوری برای تخصیص اعتبار این سازمان چنین مسیری را معین کرده، یک بازی بسیار بدی است و این ناشی از همان فضای دیکتاتوری است .

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: این تک صدایی برای جامعه چه در حال حاضر و چه در آینده آسیب هایی دارد و جلوی این رفتار باید گرفته شود.

دستور رئیس جمهور برای بودجه صداوسیما غیر قانونی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور این رفتارها را در طول شش سال ریاست جمهوری خود مکرر تکرار کرده، گفت: رئیس جمهور همواره سعی کرده صدای مخالف را چه با توهین، چه با تهمت و چه با افترا خاموش کند و گاهی هم با اعمال قدرت و سوء استفاده از قدرت این کار را انجام داد.

حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر این اقدام رئیس جمهور را یک نوع سوء استفاده از قدرت دانست و افزود: مجلس باید به این موضوع مهم ورود کند و باید برخورد جدی داشته باشد و جلوی این دیکتارتوری را بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام خلاف قانون رئیس جمهور باید در جلسه سران سه قوه مطرح و بررسی شود، تصریح کرد: رئیس جمهور، اگر چه رئیس قوه مجریه است اما مالک مطلق قوه اجرایی نیست و نباید یک رفتار نامناسب و خلاف قانون داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: سران قوا باید از رئیس جمهور بخواهند تا از این رفتار غیر منطقی خود دست بردارد.

در 19 تیر امسال از طرف حسن روحانی رئیس جمهور نامه ای به نوبخت رئیس سازمان برنامه بودجه نوشته و در این نامه تاکید شد که در صورت نظر مثبت 2 نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر این سازمان صداوسیما اعتبار سازمان تخصیص داده شود که برخی معتقدند این نامه به منزله دستور رئیس جمهور برای قطع بودجه صداوسیما است.