آثار ناکارآمدی حوزه‌های مختلف، در بهزیستی نشان داده می‌شود


آثار ناکارآمدی حوزه‌های مختلف، در بهزیستی نشان داده می‌شود

گروه اجتماعی ــ استاندار خراسان رضوی گفت: اگر هر ناکارآمدی و مشکلی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و آموزشی وجود داشته باشد، آثار آن در بهزیستی نشان داده می‌شود.

آثار ناکارآمدی حوزه‌های مختلف، در بهزیستی نشان داده می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی، ظهر امروز 29 تیرماه در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: تابلو ناکارآمدی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و آموزشی در بهزیستی دیده می‌شود، یعنی اگر هر ناکارآمدی و مشکلی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و آموزشی وجود داشته باشد، آثارش در بهزیستی نشان داده می‌شود.
وی ادامه داد: بهزیستی با انواع معلولیت‌ها و مسائل اجتماعی مواجه است و به تنهایی نمی‌تواند متولی حل همه این مسائل باشد، لذا همه دستگاه‌ها باید به کمک بهزیستی بیایند.
رزم‌حسینی با اشاره به تجربه اجرای طرح نجات با همکاری تمام دستگاه‌ها و نهادها در کرمان، تصریح کرد: در اجرای اینگونه طرح‌ها -با هر نامی که داشته باشد- باید همه دستگاه‌ها از نیروی انتظامی و دادستانی گرفته تا سازمان‌های مردم نهاد مشارکت داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیاری در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در استان به وجود آمده است که بهزیستی می‌تواند از این طرفیت استفاده کرده و بخشی از وظایف خود را با همکاری یکدیگر انجام دهد.
استاندار خراسان رضوی افزود: بر این اساس برای نمونه سازمان فنی و حرفه‌ای را مکلف کردیم که به افراد دارای شرایط ویژه آموزش رایگان دهد. همچنین دانشگاه فردوسی باید در زمینه انجام طرح‌های پژوهشی با بهزیستی همکاری کند و فعالیت‌ها با تقسیم کار انجام شود.
وی اضافه کرد: همچنین در این مسیر باید از ظرفیت خیرین و دستگاه‌های اجرایی استفاده کرد.
رزم حسینی همچنین پیشنهاد کرد که در صورت امکان در اجرای یک طرح استانی تمامی دستگاه‌ها ملزم شوند تمامی موارد و مسائل اجتماعی را که مشاهده می‌کنند به بهزیستی گزارش دهند تا از بسیاری از مسائل اجتماعی جلوگیری شود.

470 هزار مددجو در خراسان رضوی تحت پوشش بهزیستی هستند
همچنین در این دیدار حمیدرضا پوریوسف، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: 20درصد معلولان و کودکان بی‌سرپرست و سالمندان کشور در خراسان رضوی هستند که ناشی از شرایط خاص استان و مسافرپذیر بودن آن است.
وی اظهار کرد: تنوع و تعدد خدمات و جامعه هدف بهزیستی اهمیت کار این مجموعه را چند برابر کرده است. در حال حاضر 470 هزار مددجو در استان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که توسط 1350 کارمند بهزیستی به آنان خدمات ارائه می‌شود.
پوریوسف با بیان این‌که جامعه هدف بهزیستی زنان سرپرست خانوار، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، معتادان، افراد آسیب‌دیده اجتماعی و... هستند، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقشار زیر پوشش بهزیستی معلولان هستند. بر این اساس هم‌اکنون بیش از 120 هزار نفر در استان خراسان‌رضوی معلول دارای پرونده و خدمت گیرنده زیر پوشش هستند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در حال حاضر 1600 مرکز غیر دولتی دارای مجوز به جامعه هدف در سطح استان خدمت ارائه می‌دهد و 12 هزار داوطلب و خیّر نیز با بهزیستی همکاری و مشارکت دارند.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به حجم بالای فعالیت‌ها و تنوع خدمات بهزیستی، یادآور شد: خراسان رضوی در زمینه شمار کودکان بی‌سرپرست مقیم مراکز، معتادان متجاهر، معلولان و سالمندان مجهول‌الهویه و معتادان متجاهر رتبه اول کشور را دارد.
همچنین در ادامه معاونان اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گزارش‌هایی از وضعیت حوزه‌های تحت مدیریت خود ارائه کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست