این نشست در راستای بحث، بررسی و جمع بندی قابلیت ها، راهکارها و امکانات فعالان رشته های مختلف موسیقی و همچنین به منظور افزایش امکان گسترش و عرضه این هنر در عرصه تجارت بین الملل تشکیل می شود.

به گزارش خبرگزاری موج، نخستین نشست هم‌اندیشی هنرمندان موسیقی ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه اول مرداد ماه در محل سازمان توسعه تجارت ایران، واقع در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود. این نشست در راستای بحث، بررسی و جمع بندی قابلیت ها، راهکارها و امکانات فعالان رشته های مختلف موسیقی و همچنین به منظور افزایش امکان گسترش و عرضه این هنر در عرصه تجارت بین الملل تشکیل می شود.

مهمترین راهکارهای افزایش حضور موثر و فرهنگی هنرمندان عرصه موسیقی در دنیا، اصلی ترین موانع عرضه محصولات موسیقایی و تولیدات هنری و فرهنگی در زمینه موسیقی در جهان، شیوه ها و ساز و کار گسترش تولیدات موسیقایی و فعالیتهای هنری در زمینه های متنوع مرتبط با هنر فاخر موسیقی ایرانی در کشورهای جهان، مهمترین و موثرترین راهکارها، موانع، الگوها و شیوه های کمک به توسعه فعالیت هنرمندان موسیقی در سطح بین المللی، مناسبترین، فرهنگی ترین و سودآورترین کشورها در سطح دنیا برای صادرات تولیدات موسیقایی و حضور هنرمندان، بهترین الگوهای صادرات آثار هنری، فرهنگی و ملی در دنیا و تلاش برای ایجاد فرصتهای تولید مشترک با کشورهای برتر صاحب موسیقی در دنیا از جمله مباحث مطرح در این هم اندیشی تخصصی است.

دبیرخانه نشست تخصصی و هم اندیشی سازمان توسعه و تجارت ایران اعلام کرده این نشست با حضور محمد رضا مودودی ریاست و همچنین معاونین سازمان توسعه تجارت ایران و تعدادی از خوانندگان ، نوازندگان ، آهنگسازان ، ناشران ، پیشکسوتان و هنرمندان کانون های مهم موسیقی کشور درمحل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می شود.

در طول یک ماه گذشته سازمان توسعه و تجارت ایران میزبان متخصصین و هنرمندان هفت گروه تخصصی فرهنگ و هنر از جمله هنرمندان رشته های تجسمی شامل نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، گرافیک ، تصویرسازی ، کاریکاتور، مجسمه سازی و همچنین شاخه های مختلف عرصه سینما و تئاتر بوده است تا با برگزاری این نشست های مشترک، امکان رفع موانع و مشکلات صادرات آثار هنری هنرمندان و حضور بیش از پیش فعالان اقتصادی رشته های مختلف فرهنگی در عرصه جهانی را افزایش دهد.