علم‌الهدی رهبر معنوی اصولگرایان می‌شود؟/سپاه دخالتی در انتخابات ندارد


علم‌الهدی رهبر معنوی اصولگرایان می‌شود؟/سپاه دخالتی در انتخابات ندارد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: علت شکست اصولگرایان در انتخابات شورا و مجلس، اشتباهات جمنا از جمله برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آن در استان‌ها بود. جمنا از تحزب و اصولگرایی عبور کرده و ملاک را اشخاص انقلابی قرار داده بود، بدون اینکه شاخصه انقلابی داشته باشند.

علم‌الهدی رهبر معنوی اصولگرایان می‌شود؟/سپاه دخالتی در انتخابات ندارد
حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در گفت و گوی تفصیلی خود به نکاتی مانند اشتباهات جمنا، دخالت سپاه در انتخابات و رهبر معنوی شدن آیت الله علم الهدی برای جریان اصولگرا پرداخته است.

ترقی با اشاره به تفرق و چندصدایی اصولگرایان در انتخابات شورای شهر و مجلس شورای اسلامی، گفت: علت این مساله اشتباهات جمنا از جمله برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آن در استان‌ها بود. جمنا از تحزب و اصولگرایی عبور کرده و ملاک را اشخاص انقلابی قرار داده بود، بدون اینکه شاخصه انقلابی داشته باشند، بنابراین مشکلاتی به دلیل دخالت تهران وجود داشت که باید آن را حل می‌کردیم.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: احزاب و تشکل‌ها یک ضلع بوده و سایر مردم نیز هستند که باید آن‌ها را کنار هم ببنیم، نه اینکه از احزاب و تشکل‌ها عبور کنیم، بنابراین این اشکالات و آسیب‌ها را مورد بررسی قرار داده و سعی کردیم برطرف کنیم تا احزاب و تشکل‌ها احساس نکنند که به نظرات آن‌ها توجهی نشده و مجبور شوند لیست جداگانه‌ای بدهند یا راه خود را جدا کنند.

عضو حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: این اشکالات در گذشته وجود داشته و سعی ما بر این است که این اشکالات دیگر وجود نداشته و دخالت مرکز در استان دخالت دستوری نباشد، بلکه صرفا سیاست‌گذاری باشد، خود استان در رابطه با انتخابات به جمع‌بندی برسد، ملاک‌ها و شاخص‌ها را مرکز بدهد و ما آن‌ها را دّر نظر بگیریم اما اجازه ندارند بدون توجه به شرایط استان تصمیمی بگیرند که موجب تفرقه و تشتت شود.

وی در خصوص شیوه‌نامه جریان اصولگرا، خاطرنشان کرد: ما شیوه‌نامه خود را کاملا تدوین کردیم و به تصویب رساندیم، کارهای خوبی در این شیوه‌نامه انجام شده و برنامه ما کاملا مشخص است.

برخی جریان‌های اصولگرا تصور غیر واقعی از ظرفیت خود دارند

ترقی با اشاره به برخی احزاب تمامیت‌خواه در جریان اصولگرا، تصریح کرد: برخی ظرفیت خود را بسیار غیر واقعی می‌دانستند و تصور می‌کردند که تمام رای متعلق به آن‌ها بوده و آن‌ها هستند که نقش اصلی را در رای‌آوری دارند، آن‌ها وزن خود را بر اساس واقعیات در نیافته بودند، بنابراین ما تلاش کردیم تا تمام این ظرفیت‌ها وزن خود را بر اساس واقعیات درک کرده و وزن واقعی خود را پیدا کنند تا در تصمیم‌گیری‌ها تاثیر داشته باشند که نه حق آن‌ها ضایع شود و نه بیش از آنچه هست، مطالبه داشته باشند و احساس حق کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا اضافه کرد: این امر مورد پذیرش واقع و رعایت شده است. این دیدگاه‌ها قبلا وجود داشت، برخی چنین تصوری داشتند که آن‌ها اگر وارد صحنه شوند نیازی ندارند که از دیگران کمک بگیرند. اکنون اثبات شده که هیچ کدام از این جریان‌ها به تنهایی قادر نیستند کف رای اصولگراها را در استان به دست آوردند.

هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای شکست اصولگرایان در استان وجود ندارد

وی بیان کرد: کف رای ما در مشهد ۳۵۰ هزار و کف رای رقیب ۲۵۰ هزار است، یعنی ۱۰۰ هزار عدد در کف رای خود تفاوت داریم، بنابراین چرا نباید موفق شویم؟ زمانی موفق نیستیم که این ۳۵۰ هزار نفر متفرق شده و رای خرد شود. اگر ما رای را انسجام دهیم، حتی در کف رای خود موفق هستیم، چه برسد به اینکه جمع دیگری را به این کف رای اضافه کنیم. هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای شکست اصولگرایان در استان وجود ندارد، جز اینکه تفرقه، تشتت و از هم پاشیدگی اتفاق بیفتد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در رابطه با جلسات وحدت اصولگرایان با آیت‌الله علم‌الهدی دیدار داشته‌اید، عنوان کرد: ما با همه مسئولانی که می‌توانند به شکلی در فرهنگ‌سازی و در سفارش به وحدت و انسجام نقش داشته باشند، مذاکره کرده و دیدار داشتیم. تلاش کردیم تا با همه عناصر قدرتی که در آرا و ظرفیت‌های مشهد تاثیر دارند، مذاکره کنیم و همواره توصیه آیت‌الله علم‌الهدی وحدت بوده است.

آیت‌الله علم‌الهدی را باید ورای جریان‌های سیاسی حفظ کنیم

ترقی در خصوص این مساله که برخی آیت‌الله علم‌الهدی را برای رهبریت معنوی اصولگرایان پیشنهاد داده‌اند، تصریح کرد: امام جمعه و نماینده ولی فقیه را باید ورای جریان‌های سیاسی حفظ کنیم. ایشان متعلق به یک جناح نیستند، بلکه پدر همه هستند، این انتظار که ایشان مستقیم وارد چنین دسته‌بندی در انتخابات سیاسی شوند، انتظار غلطی است، اما اینکه از ایشان بخواهیم توصیه به وحدت و انسجام کنند و برخی جریان‌ها و نیروهای انقلاب را از تفرقه و تشتت پرهیز دهند، توصیه خوبی است. از این بیشتر نباید از ایشان انتظار داشته باشیم.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: در گذشته برخی نزد آیت‌الله علم‌الهدی می‌رفتند اما نتوانسته بودند خود وحدت را به طور کامل فراگیر کنند و توقع داشتند که ایشان از آن‌ها حمایت کنند که آیت‌الله علم‌الهدی بیان می‌کردند وقتی جمع دیگری هستند که با شما نقاط اشتراک فراوانی دارند اما از شما جلوتر رفتند، چگونه از شما حمایت کرده و از دیگری حمایت نکنم، این انتظار درستی نیست.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: ما نماینده ولی فقیه را نباید خرج دسته‌بندی‌های سیاسی خود کنیم، باید از توصیه کلان ایشان به وحدت و انسجام بین نیروها استفاده کنیم اما فصل الخطاب را درون خود تعبیه کنیم که افراد در آن فصل الخطاب به نظارت کلان آیت‌الله علم‌الهدی توجه دارند یا باید توجه داشته باشند. باید فصل الخطاب را در درون خود تعبیه کرده و تلاش کنیم از نماینده ولی فقیه هزینه نکنیم تا محوریت و پدری ایشان در جامعه حفظ شود.

با ظرفیتی که لیست هوالمطلوب می‌دهد ارتباط برقرار کردیم

وی با بیان اینکه سپاه فی نفسه دخالتی در مسائل انتخابات ندارد، عنوان کرد: ما با این ظرفیت و نیز ظرفیتی که لیست هوالمطلوب می‌دهد، ارتباط برقرار کردیم و آن را در مجموعه خود دیدیم تا تاثیرگذار باشد و در تصمیم‌گیری‌ها ایفای نقش کند که در این صورت راه جدایی نمی‌روند، اینگونه نیست که آن‌ها وابسته به سپاه باشند، ارتباطی با سپاه ندارند، بلکه مجموعه بازنشسته شامل سپاهی و غیر سپاهی هستند. این افراد قشر مردمی و فعالان در مساجد، مناطق و محلات بوده و ارتباطی با سپاه ندارند.

ترقی ادامه داد: این گروه‌ها سازمان رای شدند، تشکل و حزب شناسنامه‌داری نیستند، ظرفیتی هستند که سازمان رای دارند و در محلات فعال هستند، به عنوان معتمدان محلی شناسایی می‌شوند، در مسجد، محله و بسیج عنصر فعال هستند، سازمان‌دهی شدند و ما این سازمان‌دهی را مجموعه خود قرار دادیم.

این فعال سیاسی اصولگرا اضافه کرد: ما تلاش کردیم تا تمام این ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم، بالغ بر ۶۰ ظرفیت اعم از تشکل‌های سیاسی و ظرفیت‌های مردمی مختلف در استان شناسایی شده است، هر مجموعه‌ای که تاثیرگذار هستند، عده و تشکیلات و نفر دارند، شناسایی شدند و تلاش کردیم آن‌ها را در مجموعه خود بگنجانیم.

عضو حزب موتلفه در پاسخ به این سوال که آیا نسبت به همگرایی اصولگرایان خوشبین هستید، بیان کرد: ما نسبت به این امر خوشبین هستیم، برای ما که کار کشوری انجام دادیم، کار سختی نیست، تنها فرمول، توجه به نقطه‌نظرات افراد، بها دادن به تشکل‌ها و ظرفیت‌ها و تصمیم‌گیری می‌خواهد. اینگونه نیست که جمعی برای سایرین تصمیم بگیرند، نباید چنین تلقی رخ دهد، زمانی که ما به صورت جمعی تصمیمی را بگیریم و بعد بخواهیم بر دیگران تحمیل کنیم که آن‌ها هیچ نقشی در تصمیم‌گیری نداشته‌اند، آن تصمیم را نمی‌پذیرند.

احتمال موفقیت اصولگرایان بالاست

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این سوال که چقدر به پیروزی اصولگرایان در انتخابات مجلس امیدوار هستید، گفت: بدون نگرانی نیستیم، نباید تصور کنیم که همه چیز روبه‌راه است و در دقیقه نود حادثه‌ای رخ نمی‌دهد، آنچه به عنوان فرایند ترسیم کردیم و در نظر گرفتیم، ما را به موفقیت می‌رساند، مشروط بر اینکه همه در آن چارچوب عمل کنند و خطا و غفلتی در مسیر صورت نگیرد. اگر این شیوه دنبال شود و همه آن را پذیرفتند، احتمال موفقیت ما بالا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی