بهره‌مندی روستاییان خراسان شمالی از آب سالم 76.5 درصد است


بهره‌مندی روستاییان خراسان شمالی از آب سالم 76.5 درصد است

بجنورد- ایرنا- سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: اکنون 76.5 درصد از روستاییان استان از آب سالم بهره مند هستند که براساس آمارهای ارائه شده، این رقم 2 درصد از میانگین کشور بالاتر است.

رمضانعلی حسن زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان بهره مندی روستاییان در کشور به طور متوسط ۷۴.۵ درصد است.

وی با بیان اینکه تلاش داریم امسال شاخص بهره مندی روستاییان استان از آب سالم یک درصد ارتقا یابد گفت: این امر مستلزم اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه ها است.

وی اظهار داشت: بهترین وضعیت بهره مندی روستاییان از آب سالم، در شهرستان جاجرم با شاخص ۹۰.۷۱ درصد و بدترین وضعیت در شهرستان رازوجرگلان با ۷۰.۸۸ درصد شاخص است.

حدود یک سوم آب آشامیدنی روستاییان به مصرف دام می رسد

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، حدود یک سوم از آب تولیدی این شرکت در روستاها به مصرف دام می رسد و این مشکل همچنان دامن گیر ما است.

حسن زاده اظهار داشت: مشکل مصرف آب آشامیدنی روستاییان برای دام، همچنان وجود دارد و با وجود پیگیری ها و برگزاری نشست ها، نتیجه مناسب حاصل نشده است.

وی افزود: تلاش داریم امسال با هماهنگی بیستر، گام مناسب برای تامین آب مورد نیاز دام روستاییان توسط نهادهای متولی، برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: جهادکشاورزی مکلف است برای تامین آب مورد نیاز دام روستاییان، پیگیری و اقدام کند اما تا کنون این مهم محقق نشده و فشایر تامین آب دام بر عهده این شرکت بوده است.

حسن زاده ظهار داشت: امسال، برخی عشایر از روستاهای استان خارج نشده و به مناطق ییلاقی نرفته اند و آب مورد نیاز دام را از آب آشامیدن روستاها تامین می کنند و با تانکر از شبکه آب روستاها برداشت می کنند و به شبکه فشار وارد می کند.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: سال گذشته ۱۷ میلیون مترمکعب آب توسط این شرکت به مشترکان فروخته شده است که برآورد می شود پنج میلیون مترمکعب از این میزان به مصرف دام رسیده است.

وی افزود: بر این اساس حدود یک سوم آب تولیدی این شرکت به مصرف دام رسیده است.

به گفته سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی، بهار امسال بیش از پنج میلیون مترمکعب آب در این شرکت تولید شده است که چهار میلیون مترمکعب توسط مشترکان به مصرف رسیده و درآمد داشته است.

شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی بیش از ۱۲۱ هزار مشترک آب دارد.

حدود ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها ساکن هستند.

۷۱۸۵/‌‬ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403