57 کشته و زخمی در تیراندازیهای آمریکا


57 کشته و زخمی در تیراندازیهای آمریکا

بر اساس گزارش‌های دریافتی تاکنون، 71 مورد تیراندازی در 24 ساعت گذشته در ایالت‌های مختلف آمریکا رخ داده است که بر اثر آن‌ها دست کم 17 نفر کشته و 40 نفر زخمی شده اند.

57 کشته و زخمی در تیراندازیهای آمریکا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، براساس گزارش‌های دریافتی تاکنون، ۷۱ مورد تیراندازی در ۲۴ ساعت گذشته در ایالت‌های مختلف آمریکا رخ داده است که بر اثر آن‌ها دست کم ۱۷ نفر کشته و ۴۰ نفر زخمی شده اند.
به گزارش مرکز ثبت آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، در یکی از تیراندازی‌های گزارش شده در شهر پمبرتون در ایالت نیوجرسی دو نفر زخمی شدند. این حادثه با دخالت نیرو‌های پلیس و با هدف پیگرد یک مظنون رخ داد که در نتیجه آن مظنون به ضرب گلوله زخمی شد. در حادثه دیگری در شهر واشنگتن در منطقه کلمبیا دو نوجوان هفده ساله کشته شدند. دو نفر نیز در حادثه‌ای در شهر نیواورلئان در ایالت لوئیزیانا زخمی شدند. تیراندازی در شهر اوک فارست در ایالت ایلینوی نیز دو زخمی در پی داشت. پلیس اعلام کرد درگیری پس از یک مشاجره روی داده است. در درگیری در یک مغازه خواربارفروشی در شهر لوئیزویل در ایالت کنتاکی نیز دو نفر زخمی شدند.
۲۰ مورد از تیراندازی‌های گزارش شده در شبانه روز گذشته هیچ قربانی (زخمی یا کشته) در پی نداشت.
مرکز ثبت خشونت‌های مسلحانه در آمریکا همچنین در ادامه گزارش‌های روزانه خود، آمار نهایی موارد تیراندازی بیست و چهار ساعت پنجشنبه تا جمعه و تلفات آن‌ها را در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا اعلام کرد، بر این اساس ۱۲۷ مورد تیراندازی در این مدت رخ داده که بر اثر آنها، ۳۳ نفر کشته و ۷۱ نفر زخمی شده اند. ۴۵ مورد از این حوادث در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.
طبق گزارش‌های منتشر شده، در چهل و هشت ساعت گذشته، ۱۹۸ مورد تیراندازی در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آن‌ها ۵۰ نفر کشته و ۱۱۱ نفر زخمی شده اند.
با توجه به اینکه گزارش‌های تیراندازی‌ها در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا معمولا چهل و هشت ساعت پس از وقوع کامل می‌شود، آمار نهایی تیراندازی‌های بیست و چهار ساعت جمعه تا شنبه (شبانه روز گذشته) نیز روز یکشنبه منتشر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است