انتقاد کاریکاتوریست معروف از خود سانسوری رسانه های انگلیس


انتقاد کاریکاتوریست معروف از خود سانسوری رسانه های انگلیس

اختلافات میان کاریکاتوریست معروف انگلیسی و روزنامه گاردین به علت سانسور کاریکاتور‌های او به بهانه یهود ستیزی بالا گرفته است.

انتقاد کاریکاتوریست معروف از خود سانسوری رسانه های انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما اختلافات میان «استیو بل» کاریکاتوریست معروف انگلیسی و هیات تحریریه روزنامه گاردین به علت سانسور کاریکاتور‌های او به بهانه یهود ستیزی و با موضوع انتقاد از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بوریس جانسون نامزد نخست وزیری انگلیس بالا گرفته است.
به نوشته القدس العربی‎، اخیرا هیات تحریریه «گاردین» به بهانه یهود ستیزی از انتشار کاریکاتور‌هایی خودداری کرد که در یکی از آن‌ها تام واتسون نایب رئیس حزب کارگر انگلیس در تعقیب زنان ساحره‌ای است که در حال گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل درباره یهودیان هستند. این کاریکاتور به نوعی به اختلافات میان واستون و جرمی کوربین رئیس حزب کارگر اشاره دارد و نارضایتی واتسون را از نحوه مدیریت نادرست کوربین در خصوص مشکلات بوجود آمده و اتهامات وارده به او و همچنین حزب کارگر درباره یهودی ستیزی نشان می‌دهد. او در کاریکاتوری دیگر نتانیاهو را به گونه‌ای ترسیم کرده است که در حال انجام دادن بازی خاصی است که شخصیت‌های این بازی به مانند «پت و مت» نمادی از دونالد ترامپ و بوریس جانسون نامزد نخست وزیری انگلیس هستند. استیو بل کاریکاتوریست انگلیسی به سبب سانسور کاریکاتورهایش به بهانه یهود ستیزی از روزنامه گاردین و دیگر رسانه‌های غربی که جرات انتقاد از صهیونیسم را ندارند به شدت انتقاد کرده است.
کاریکاتور‌های استیو بِل به مانند بسیاری از آثار انتقادی علیه رژیم صهیونیستی به اقدامی یهودستیزانه و تحریک‌کننده علیه یهودیان تعبیر شده اند. روزنامه گاردین به بهانه اینکه از ایجاد «مشکلاتی قانونی» برای این روزنامه به سبب یهودی ستیزی پرهیز کند دست به نوعی خودسانسوری زد که واکنش استیو بل را به همراه داشت.
به نوشته القدس العربی، استیو بل در نامه‌ای خطاب به هیات تحریریه گاردین که پایگاه انگلیسی زبان «بازفید» آن را منتشر کرد، به «مکالمه تلفنی عجیبی» اشاره می‌کند که ظاهرا از یکی از مقامات روزنامه درباره کاریکاتور مذکور داشته است. استیو بل در این نامه با طرح سوالاتی نه فقط گاردین بلکه اکثر رسانه‌های غربی را به سبب خط مشی مبهم آن‌ها درباره یهودی ستیزی زیر سوال برده است. پیشتر نیز روزنامه نیویورک تایمز در کاریکاتوری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را هماننده یک سگ و دونالد ترامپ را شبیه یک انسان نابینا به تصویر کشیده بود که عینک دودی بر چشم زده و قلاده نتانیاهو را در دست گرفته است، اما در پی هجمه لابی‌های صهیونیستی این کاریکاتور از وبسایت نیویورک تایمز حذف شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مستانه