ضرورت همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی برای تولید محتوا در حوزه کودک


ضرورت همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی برای تولید محتوا در حوزه کودک

نخستین نشست تخصصی استارتاپ‌های کودک محور با عنوان «نقش محتوا در کسب و کارهای الکترونیک حوزه کودک» عصر روز جمعه 28 تیر با حضور کارشناسان در نمایشگاه الکامپ برگزار شد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نشست گفت: کانون دارای بیش از ۵۰ سال سابقه در تولید محتوای فرهنگی قابل اعتماد و مفید برای کودکان و نوجوانان است اما نداشتن نگاه اقتصادی برای تبدیل این محتواها به محصولات قابل عرضه در بازارهای ملی و جهانی با شکل‌های روزآمد در این حوزه باید مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد.

حامد رهنما، با بیان مثال‌هایی از چند نمونه موفق و ناموفق در تبدیل محتواهای فرهنگی و هنری به محصول، حضور بخش خصوصی فعال و خوش‌فکر را از نیازهای ضروری مجموعه‌های دولتی برای اجرای بهتر این مهم و کمک به مجموعه‌هایی مانند کانون پرورش فکری عنوان کرد.

وی در ادامه از نبود سازوکار مدون در کشور برای کمک به کنترل خانواده‌ها و مجموعه‌های مسئول بر اینترنت و فضاهای دسترسی کودکان به محتواهای دیجیتال در این حوزه، انتقاد کرد.

قهرمان‌سازی و شخصیت‌سازی قصه‌ها و داستان‌های اصیل ایرانی در قالب‌ بازی‌های دیجیتال و نرم‌افزارها از دیگر ضرورت‌های تعامل با کودکان امروز است که رهنما در این نشست بر آن تاکید کرد.

در پایان هر یک از کارشناسان ضمن جمع‌بندی بحث، به پرسش و ‌پاسخ با شرکت کنندگان در نشست پرداختند.

گفتنی است مرتضی توکلی مدیر استارتاپ نی‌نی‌بان، سجاد اسم‌حسینی مدیر استارتاپ کودک پرس و حسین شکاری مدیرعامل دوزلی‌بوک دیگر سخنرانان نشست تخصصی استارتاپ‌های کودک محور بودند.


مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نشست گفت: کانون دارای بیش از ۵۰ سال سابقه در تولید محتوای فرهنگی قابل اعتماد و مفید برای کودکان و نوجوانان است اما نداشتن نگاه اقتصادی برای تبدیل این محتواها به محصولات قابل عرضه در بازارهای ملی و جهانی با شکل‌های روزآمد در این حوزه باید مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد.

حامد رهنما، با بیان مثال‌هایی از چند نمونه موفق و ناموفق در تبدیل محتواهای فرهنگی و هنری به محصول، حضور بخش خصوصی فعال و خوش‌فکر را از نیازهای ضروری مجموعه‌های دولتی برای اجرای بهتر این مهم و کمک به مجموعه‌هایی مانند کانون پرورش فکری عنوان کرد.

وی در ادامه از نبود سازوکار مدون در کشور برای کمک به کنترل خانواده‌ها و مجموعه‌های مسئول بر اینترنت و فضاهای دسترسی کودکان به محتواهای دیجیتال در این حوزه، انتقاد کرد.

قهرمان‌سازی و شخصیت‌سازی قصه‌ها و داستان‌های اصیل ایرانی در قالب‌ بازی‌های دیجیتال و نرم‌افزارها از دیگر ضرورت‌های تعامل با کودکان امروز است که رهنما در این نشست بر آن تاکید کرد.

در پایان هر یک از کارشناسان ضمن جمع‌بندی بحث، به پرسش و ‌پاسخ با شرکت کنندگان در نشست پرداختند.

گفتنی است مرتضی توکلی مدیر استارتاپ نی‌نی‌بان، سجاد اسم‌حسینی مدیر استارتاپ کودک پرس و حسین شکاری مدیرعامل دوزلی‌بوک دیگر سخنرانان نشست تخصصی استارتاپ‌های کودک محور بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس