40 درصد زائران ایرانی حج تا کنون به عربستان وارد شدند/ استقرار بیش از 22 هزار نفر در مکه


40 درصد زائران ایرانی حج تا کنون به عربستان وارد شدند/ استقرار بیش از 22 هزار نفر در مکه

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تا کنون از حدود 35 هزار زائر ایرانی ورودی به عربستان 22 هزار نفر آنان در مکه مکرمه استقرار یافته اند.

40 درصد زائران ایرانی حج تا کنون به عربستان وارد شدند/ استقرار بیش از 22 هزار نفر در مکه

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی رضا رشیدیان در سفری دو روزه به مکه مکرمه به منظور بررسی روند انجام عملیات حج و خدمات دهی به زائران گفت: مجموع جمعیت حجاج و زائران ایرانی که تاکنون وارد عربستان شده اند ۳۴ هزار و ۸۹۸ نفر است.

وی بیان کرد: از این جمعیت ۲۵ هزار و ۵۵۳ زائر از طریق فرودگاه مدینه وارد شده اند و بعد از اقامتی چند روزه به مکه اعزام می‌شوند ضمن آنکه ۹ هزار و ۳۰۰ زائر ورودی از فرودگاه جده به مکه اعزام شده اند.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه زائران ما مشکل خاصی نداشته اند، افزود: همه آنان در نهایت آرامش وسلامت؛ اعمال خود را انجام می‌دهند و تا کنون عملیات حج در سایه تعامل و هماهنگی همه بخش‌ها در مکه و مدینه به خوبی انجام شده و روند مطلوبی را طی کرده است.

رشیدیان در ادامه در زمینه سفر دو روزه خود به مکه هم گفت: با توجه به اینکه نقطه اوج اعمال حج ایام تشریق است بازدید و بررسی از عرفات، منا، برنامه ریزی‌ها و آمادگی‌های ایجاد شده در این مناطق برای خدمت رسانی و پذیرایی از زائران محور این سفر است.

وی گفت: همچنین از ظرفیت‌های خدماتی تدارک شده در مکه اعم از هتل و سیستم‌های حمل و نقل درونی شهری، آشپزخانه‌ها و سایر ظرفیت‌های خدماتی برنامه ریزی و ایجاد شده بازدیدی خواهم دشت تا از فراهم بودن همه ظرفیت‌ها و امکانات برای ارائه خدمات جامع و کامل و شایسته زائران ایرانی اطمینان حاصل کرده و اگر کسر و نقصانی در کار باشد قبل از حضور کامل زائران نسبت به رفع آن اقدام شود.

ایام تشریق روز‌های ۹ تا ۱۲ ذی الحجه است که طی آن حج گزاران بخش مهمی از مناسک حج مثل وقوف در عرفات و مشعر الحرام و منا، رمی جمرات، قربانی، حلق و تقصیر را به انجام می‌رسانند از این رو این ایام جایگاه ویژه‌ای در اعمال حج دارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش