شفیعی: خوششان نمی‌آید یک نفر 5 سال بیشتر در تیم ملی باشد!/ با ملی‌پوش والیبال ایران درباره اتفاقات شیکاگو


شفیعی: خوششان نمی‌آید یک نفر 5 سال بیشتر در تیم ملی باشد!/ با ملی‌پوش والیبال ایران درباره اتفاقات شیکاگو

سرعتی زن تیم ملی والیبال گفت: کولاکوویچ در ست پنجم بازی با برزیل نمی‌توانست ویدیوچک بدهد، نمی‌دانم چرا از او انتقاد می‌کنند.

به گزارش "ورزش سه"، ماراتن ۴۵ روزه برای والیبالیست‌های ایرانی خیلی شیرین به پایان نرسید و آنها بدون اینکه مدالی گردنشان باشد، چند روز قبل وارد فرودگاه تهران شدند و استقبالی هم از اعضای تیم ملی صورت نگرفت.


با اینکه عملکرد شاگردان کولاکوویچ در دور مقدماتی مورد تمجید خیلی از کارشناسان قرار گرفت، بعد از حذف بلندقامتان از دور نهایی و ناکامی در رسیدن به جمع ۴ تیم منتقدان بار دیگر به ضعف های تیم ملی اشاره کردند. در این میان صحبت های گزارشگر بازی ایران و برزیل بیش از همه مورد توجه قرار گرفته و انتقادهای صریح او در ست پنجم این بازی به مذاق ملی پوشان خوش نیامده است.


چند روز بعد از پایان لیگ ملت‌ها در حالی که بازیکنان تیم ملی در دوره استراحت یک هفته‌ای خود به سر می‌برند، با علی شفیعی، یکی از بازیکنان تاثیرگذار ایران در لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ همکلام شدیم.


در ادامه مشروح صحبت‌های علی شفیعی، سرعتی‌زن تیم ملی والیبال با خبرنگار "ورزش سه" را می‌خوانید.


۲، ۳ ساعتی در فرودگاه آمریکا معطل شدیم


صحبت‌های زیادی درباره ورود ما به شیکاگو شد. در فرودگاه آمریکا ما ۲، ۳ ساعتی معطل شدیم و این باعث ناراحتی اعضای تیم شد. من خیلی نمی‌خواهم به این موضوع ورود کنم چون آدم سیاسی نیستم و بیشتر دوست دارم درباره ورزش حرف بزنم. فکر می کنم مسئولان و سایر بازیکنان به اندازه کافی در این رابطه صحبت کرده باشند.


اشتباه داوری باعث باختمان به برزیل شد


سطح دور نهایی لیگ ملت ها با دور مقدماتی کاملا متفاوت بود. ما در گروه سختی قرار داشتیم، اما هدفمان صعود به جمع ۴ تیم بود. بازی اول فشار زیادی روی بازیکنان بود که حتما لهستان را شکست دهند و صعودمان به نیمه نهایی قطعی شود. همین باعث شد تا نتوانیم ایران همیشگی باشیم. در بازی دوم مقابل برزیل هم خیلی خوب جنگیدیم و تا لحظه آخر امیدوار به پیروزی بودیم، اما بدنشاسی و اشتباه داوری مانع از بردمان شد. به هر حال تیم های بزرگی در این مرحله بودند که فاصله آنها با هم کم بود. مطمئنا اگر یک روز دیگر مسابقات برگزار می شد، شاید ترتیب تیم های اول تا سوم هم فرق داشت. می خواهم بگویم تیم ها اینقدر از نزدیک سطح بازی به هم نزدیک هستند.

شفیعی: خوششان نمی‌آید یک نفر 5 سال بیشتر در تیم ملی باشد!/ با ملی‌پوش والیبال ایران درباره اتفاقات شیکاگو


کولاکوویچ نمی‌توانست ویدیوچک بدهد


ما در ست پنجم بازی با برزیل چند امتیاز جلو بودیم و روی یک صحنه با اینکه توپ در زمین ما بود، پاسور برزیل توپ را زد. داور امتیاز را به برزیل داد که همین باعث اعتراض بازیکنان ما شد. توپ داشت به اوت می رفت، اما بازیکن برزیل آن را برای تیمش تبدیل به امتیاز کرد، در حالی که خطا کرده بود. روی چنین صحنه ای هم امکان درخواست بازبینی و ویدیوچک وجود ندارد. من نمی‌دانم چطور گزارشگر تلویزیون ایران گفته که کولاکوویچ باید ویدیوچک می داد، اما چون با تاخیر این کار را کرد، امتیاز به حریف رسید. ما اعتقاد به خطای تور نداشتیم که ویدیوچک بدهیم. اگر ما اعتراض می کردیم، به خاطر این بود که داور از اختیارات خودش استفاده کند و درخواست بازبینی بدهد تا متوجه شود توپ داخل زمین ما بوده است. او برای برزیل یک بار این کار را کرد، اما برای ما نه!


فقط یک اتفاق باعث باخت ما نشد


ما بعد از اینکه ۲ ست باخته را جبران کردیم، سوار بازی شده بودیم. متاسفانه اشتباه داوری و بدشانسی تمرکز را از بازیکنان ما گرفت. از نظر روحی تحت فشار بودیم. برزیلی ها هم سرویس های بی نقصی زدند. در واقع تنها یک اتفاق نبود که باعث باخت ما شد.


خوششان نمی‌آید یک نفر ۴، ۵ سال بیشتر در تیم ملی باشد


نمی‌دانم چطور برخی حرف از جوانگرایی می‌زنند و این را بهانه‌ای برای انتقاد از تیم ملی می‌کنند. هیچ مربی بزرگی در جهان سعید معروف و محمد موسوی را بیرون از ترکیب تیمش نمی‌گذارد. در ضمن امسال در بازی‌هایی که اهمیت کمتری داشت، نفرات جوانتر بازی کردند. اگر می خواهند تیم ملی جوانان یا نوجوانان در زمین باشد که بحثش فرق دارد. البته فکر می کنم بازیکنان این تیم ها هم بعد از چند سال با انتقاد آقایان کارشناس مواجه شوند چون آنها خوششان نمی‌آید یک چهره را بیشتر از ۴، ۵ سال در تیم ملی ببینند.

شفیعی: خوششان نمی‌آید یک نفر 5 سال بیشتر در تیم ملی باشد!/ با ملی‌پوش والیبال ایران درباره اتفاقات شیکاگو


منتقدان هدفشان کمک است یا تخریب؟

کارشناسانی که از تیم ملی انتقاد می کنند، هدفشان کمک است یا تخریب؟ اگر هدفشان تخریب است که برایشان متاسفم چون سفره ای که در والیبال وسط است، همه ما از آن نان می خوریم. اگر تیم ملی تخریب شود که به ضرر همه اهالی والیبال است. اگر هم دوستان نیتشان کمک به تیم ملی است که درست انتقاد کنند و بگویند تیم ملی از چه راهی برود؛ نه اینکه کنار بنشینند و وقتی تیم نتیجه نگرفت، نقدهایشان را بگویند. البته من به همه کارشناسان جسارت نمی کنم چون می دانم خیلی از آنها دلسوز والیبال هستند.


شانس روسیه از ما بیشتر است


ما مسابقات مهم انتخابی المپیک را در پیش داریم. باید با روسیه ای بازی کنیم که قهرمان شده و تیم آماده ای است. برخی می گویند آنها ستاره‌هایشان را در اختیار نداشتند، اما من اعتقاد ندارم. بازیکنان جایگزین موزرسکی و میخایلوف آنقدر خوب بودند که روسیه ضعفی را احساس نکرد. اسم ها در زمین بازی نمی کنند و این عملکرد بازیکنان است که مورد توجه قرار می گیرد. ما همین تیمی که قهرمان شد را در ارومیه ۳-۰ شکست دادیم. روسیه تیم بزرگی است، اما ایران هم تیم کوچکی نیست. بستگی دارد روز مسابقه چه اتفاقی بیفتد. البته روسیه با توجه به میزبانی شانسش از ما بیشتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است