نقشه دولت ترامپ برای دلار


نقشه دولت ترامپ برای دلار

اظهارات اخیر وزیر خزانه‌داری آمریکا شائبه دخالت دولت این کشور در بازار ارز را تقویت کرده است.

از اینستاگردی سایت طلا دیدن فرمایید. آخرین مدل ها و مصنوعات طلا و جواهر

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در حاشیه اجلاس وزرای دارایی گروه هفت در شهر پاریس گفته است که تغییری در سیاست‌گذاری دلار در حال حاضر ایجاد نخواهد شد اما ممکن است در آینده، آمریکا این مساله را مورد توجه قرار دهد.

شاون اوزبورن، کارشناس مالی در بانک "اسکوشیا" و خوان پرادا، کارشناس مالی بانک "بارکلی" گفته‌اند که اظهارات منوچین درها را به روی تغییر در سیاست گذاری های پولی آمریکا گشوده است.

دونالد ترامپ تا کنون بارها و بارها از بانک مرکزی آمریکا به دلیل کاهش ندادن نرخ بهره انتقاد کرده و شرکای بزرگ تجاری این کشور از جمله اتحادیه اروپا و چین را به کاهش تعمدی نرخ ارز خود متهم کرده است.

ترامپ پیش‌تر گفته بود اروپا و چین دستکاری زیادی در نرخ ارز خود انجام می‌دهند و آمریکا یا باید با این بازی تطبیق یابد یا به شیوه احمقانه فعلی ادامه دهد.

اوزبورن در همین رابطه گفت: ریسک مداخله دولت آمریکا در بازار ارز بیش از پیش افزایش یافته است. دلار آشکارا در رادار کاخ سفید قرار گرفته است و با توجه به رشد ضعیف تر اقتصادی و نبود هیچ پیشرفت امیدوار کننده ای در مذاکرات تجاری با چین، احتمال زیادی وجود دارد که واشنگتن ترغیب به مداخله شود.

آخرین بار آمریکا در سال ۲۰۰۰ ارزش دلار را به شکل تعمدی پایین آورد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در پاسخ به پرسش خبرنگاری که نظر وی را در خصوص اتهام ترامپ به بانک مرکزی اروپا مبنی بر کاهش تعمدی ارزش یورو پرسیده بود، گفت: نظری در خصوص استراتژی دلار ندارم و فعلا نمی‌خواهم چیزی در خصوص نرخ برابری دلار و یورو بگویم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...