بیش از 10 میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبی مهرستان استحصال شد


بیش از 10 میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبی مهرستان استحصال شد

زاهدان- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهرستان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 10 میلیون متر مکعب آب در اثر بارندگی های رگباری چند روز اخیر در سازه‌های آبخیزداری این شهرستان استحصال شده است.

عبدالواحد جمشیدزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش های تابستانه ناشی از جریانات مونسون دریای مدیترانه و اقیانوس هند به سمت ایران سبب بارش‌های رگباری مناسب و فراگیری در سیستان و بلوچستان بویژه حوزه شهرستان مهرستان شده است.

وی ادامه داد: در اثر بارندگی های رگباری چند روز اخیر درصد قابل توجهی از سازه های خاکی، سنگی و ملاتی مهرستان بین ۲۰ تا ۱۰۰ میلی متر آبگیری و بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب رواناب در پشت سازه های این شهرستان استحصال و ذخیره سازی شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهرستان بیان کرد: با توجه به خشکسالی های مستمر در سیستان و بلوچستان و شهرستان‌های تابعه بارش های صورت گرفته ضمن برطرف کردن نیاز آبی گیاهان و جانوران سبب خنک شدن هوا، خوشحالی کشاورزان، دامداران و عشایر منطقه شده است.

وی به نقش مهم و حیاتی سازه های منابع طبیعی در مهرستان اشاره کرد و افزود: سازه های احداثی منابع طبیعی در کاهش فرسایش و کنترل رسوب، تاخیر در ایجاد سیل های مخرب، جلوگیری از ورود رسوب به سازه های بزرگ، حفاظت آب و خاک، احیاء چاه، چشمه و قنوات، تقویت و احیاء پوشش گیاه داشته است.

جمشید زاده تصریح کرد: آب ذخیره شده در این سازه ها نقش موثری در عبور از تابستان گرم و داغ منطقه، تامین کمبود آب بخش آشامیدنی و کشاورزی دارد.

به گزارش ایرنا مهرستان با ۷۰ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت از جمله شهرستان‌های تابعه استان سیستان و بلوچستان است که در دی ماه ۱۳۸۷ به عنوان شهرستانی جدیدالتأسیس به تقسیمات کشوری افزوده شد. این شهرستان مرزی در ۴۲۰ کیلومتری جنوب شرق زاهدان و ۹۸ کیلومتری سراوان و در همسایگی کشور پاکستان قرار دارد و از طریق شهرستان سرباز به بندر چابهار متصل می شود.

۹۹۱۴**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !