تخصیص افزون بر 17 میلیارد تومان از محل اعتبارات سه درصد نفت و گاز به لارستان


تخصیص افزون بر 17 میلیارد تومان از محل اعتبارات سه درصد نفت و گاز به لارستان

شیراز- ایرنا- معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان گفت: امسال از محل اعتبارات سه در صد نفت و گاز 17 میلیارد و 458 میلیون تومان به این شهرستان اختصاص یافت.

جلیل حسنی، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین ۶ میلیارد و ۱۴۳ میلیون تومان نیز از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی به لارستان اختصاص یافته است.

وی، با توجه به گستردگی شهرستان، جمعیت زیاد و با وجود ۶ بخش، ۹ شهر و بیش از ۲۰۰ روستا و وضعیت آب و هوایی، خواستار توجه بیشتر در خصوص افزایش اعتبارات شد.

او اظهار داشت: بر اساس مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان، این اعتبارات در موضوعاتی همچون اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهرستان با پیشرفت فیزیکی بالا به عنوان یکی از سیاست‌های مهم دولت توزیع می شود.

حسنی، اولویت اول اعتبارات شهرستان را در حوزه راه، آب و بهسازی روستایی، تکمیل پوشش فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی و اصلاح و بهینه سازی شبکه برق روستایی برشمرد و بیان کرد: بر این اساس، ۵۶ درصد اعتبارات سه درصد نفت و گاز به این موضوعات اختصاص داده شده است.

فرماندار ویژه لارستان افزود: همچنین این اعتبارات در سر فصل‌های امور عمومی، توسعه خدمات شهری و روستایی، منابع آب، برق، طرح هادی روستایی، راه، پوشش فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی، آموزش و پرورش، نوسازی مدارس، فرهنگ و هنر، میراث فرهنگی، بهداشت و سلامت، ورزش و تفریحات، کشاورزی و منابع طبیعی، محیط زیست، دفاعی و امنیتی، امور عشایر، بنیاد شهید، بهزیستی، انرژی، صنعت و معدن، محیط زیست و حمل و نقل هزینه خواهد شد.

وی بیان کرد: هنر مدیران شهرستان در این است که حداکثر استفاده را از اعتبارات و امکانات محدود موجود داشته باشند؛ پروژه‌های نیمه تمام در کنار سایر الزامات قانونی از اولویت‌های توزیع اعتبارات است و مدیران شهرستان موظفند که جذب اعتبارات و استفاده از منابع استانی را به جد و مستمر پیگیری کنند.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در ۳۷۸ کیلومتری جنوب شرق شیراز واقع است.

۶۱۲۲ /‏۱۸۷۶‬

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟