مسیح مهاجری: مقامات نظامی ایران زیادی حرف می‌زنند!/ میردامادی: باروحانی به عقب برگشتیم


مسیح مهاجری: مقامات نظامی ایران زیادی حرف می‌زنند!/ میردامادی: باروحانی به عقب برگشتیم

هرگاه اظهارنظر و یا اقدامات اقتدارآفرین نیروهای نظامی ایران، آمریکا و شرکایش را نقره داغ می‌کند، رسانه‌های اصلاح‌طلب به تخریب فرماندهان و نیروهای نظامی ایران اقدام می‌کنند!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** مسیح مهاجری: مقامات نظامی ایران زیادی حرف می‌زنند!

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی به قلم «مسیح مهاجری»-مدیرمسئول روزنامه- نوشت: «قوه مجریه به‌عنوان کارگزار اصلی باید از حمایت‌های همه‌جانبه برخوردار باشد تا بتواند سیاست‌ها را به‌درستی به اجرا درآورد. در عرصه عمل، تبلیغات و تصمیم‌سازی‌ها، اکنون قوه مجریه نه‌تنها حمایت نمی‌شود بلکه با موانع زیادی مواجه است. علاوه بر روش غیراصولی بعضی رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی که به شکل‌های مختلف، کارگزاران اجرائی کشور را تضعیف می‌کنند و حتی در مواردی زحمات آنها را بر باد می‌دهند، در میدان عمل نیز بعضی دستگاه‌ها با اقدامات هماهنگ نشده خود، موانعی بر سر راه آنها به وجود می‌آورند که در اجرای سیاست‌ها اخلال می‌شود و یا سیاست‌های اجرا شده زیر سؤال می‌رود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «هرکس و هر قوه و دستگاه و ارگان و نهاد باید فقط در محدوده وظایف و اختیارات خود سخن بگوید و در اموری که خارج از وظایف و اختیارات آنهاست دخالت نکند. واقعیت اینست که متاسفانه بسیاری از مسئولان، زیاد حرف می‌زنند و در مواردی نیز خارج از محدوده‌ای که مربوط به آنهاست سخن می‌گویند. نظامیان وظایف مشخصی دارند که باید به آنها عمل کنند ولی ورود آنها به عرصه سخنوری که در بسیاری موارد مشکل‌ساز هم هست، اکنون به یک عادت تبدیل شده و گویا بعضی از آنها تمرین سخنرانی کردن را از وظایف ذاتی خود می‌دانند! قطعاً این روش باید منسوخ شود و دستگاه‌های نظامی ما هم همچون سایر کشورها فقط در موارد ضروری و در موضوعاتی که به آنها مربوط می‌شود، مطالب تدوین شده‌ای را توسط سخنگوی رسمی خود اطلاع‌رسانی کنند. این روش، قطعاً به انسجام کمک می‌کند و راه را بر سوءاستفاده دشمن از بعضی سخنان حساب نشده می‌بندد».

مسیح مهاجری: مقامات نظامی ایران زیادی حرف می‌زنند!/ میردامادی: باروحانی به عقب برگشتیم

چندی پیش روزنامه ابتکار- به مدیرمسئولی «محمد علی وکیلی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس- در مطلبی تأمل برانگیز با عنوان «سربازان دلواپس سیاست» نوشته بود: «این روزها از گوشه و کنار سپهر سیاست ایران صداهای فراوانی بلند است. صداهایی که مخاطب بسیاری از آن‌ها دولت بوده و هر کدام سعی می‌کنند نقدی، پیشنهادی یا حتی دخالتی در امور دولت داشته باشند. در میان تمام این صداها به نظر می‌رسد موضع‌گیری‌ها، تحلیل‌ها و اظهارنظرهای فرماندهان ارشد و نیمه‌ارشد نظامی در عرصه‌های گوناگونی سیاسی، دیپلماسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بیش از بقیه به گوش می‌رسد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشته بود: «از زمانی که قاسم سلیمانی به عنوان قهرمان مبارزه با داعش در نامه‌ای به رهبری انقلاب اعلام کرد کار داعش تمام شد تا مخاطب قرار دادن رئیس ایالات متحده آمریکا کمی بیشتر از یک سال گذشت... سلیمانی با چنین ادبیاتی، سطح یک مجادله دیپلماتیک را به طور کلی دگرگون کرد و ابعاد تازه‌ای برای آن ساخت».

هرگاه اظهارنظر و یا اقدامات اقتدارآفرین نیروهای نظامی ایران، آمریکا و شرکایش را نقره داغ می‌کند، رسانه‌های اصلاح طلب به تخریب فرماندهان و نیروهای نظامی ایران اقدام می‌کنند!

سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی در هفته‌های گذشته در کنار توقیف نفت کش انگلیسی در روز گذشته، کشورهای سلطه گر غربی را نقره داغ کرده است. اما گویا فعالان اصلاح طلب از این اینگونه اقدامات اقتدارآفرین، ناراحت هستند!

** شکوری راد: با روحانی به عقب برگشتیم

«علی شکوری راد» از فعالین اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه همشهری گفت: «روحانی که در شعارهایش اعلام کرده بود به عقب بازنمی گردیم، در چینش کابینه‌اش به عقب بازگشت، در رویکردهایش در دوره دومش نشان داد رو به جلو حرکت نکرد و بلکه به مطالبات مردم هم بی توجه بود».

شکوری در ادامه گفت: «به شخص جهانگیری هم انتقاد دارم و او نباید به راحتی به این وضعیت رضایت می‌داد. ما او را تخطئه می‌کنیم، چرا که نمی‌فهمیم با این شرایط او چرا در دولت مانده است؟».

مسیح مهاجری: مقامات نظامی ایران زیادی حرف می‌زنند!/ میردامادی: باروحانی به عقب برگشتیم

مقامات ارشد دولت روحانی گفته بودند که «هم چرخ سانتریفیوژها باید بچرخد و هم چرخ کارخانه‌ها»؛ همچنین تاکید شده بود که «آنچنان رونقی در کشور ایجاد می‌کنیم که مردم دیگر هیچ نیازی به یارانه پیدا نمی‌کنند»؛ علاوه بر این تصریح شده بود که «ارزش پول ملی ایران افزایش یافته و همچنین عزت به پاسپورت ایرانی برمی گردد»؛ اما متاسفانه هیچکدام از این وعده‌ها و بسیاری از وعده‌های دیگر جامه عمل نپوشید.

** مردم، کارنامه دولت را به پای اصلاح طلبان می‌نویسند، اما باید انکار کنیم!

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: «بخش زیادی از نارضایتی‌های موجود در جامعه به سبب برخی عملکردهای بعضاً ناموفق دولت است، اما جامعه به سبب حمایت اصلاح‌طلبان از دولت این عملکردها را نیز به پای جریان اصلاحات می‌نویسد. البته آقای حسن روحانی و دولتش هیچ وقت خود را اصلاح‌طلب ندانستند و مردم نیز هیچ گاه آنها را تحت عنوان اصلاح‌طلب به رسمیت نشناخته‌اند؛ چرا که رئیس‌جمهور و دولت خود را در خط اعتدال و میانه‌روی می‌خوانند و از این جهت شاهدیم که تعداد افراد اصلاح‌طلب در درون کابینه آقای روحانی انگشت شمارند. بنابراین نمی‌توان مسئولیت عملکردهای دولت را متوجه اصلاح‌طلبان کرد».

مسیح مهاجری: مقامات نظامی ایران زیادی حرف می‌زنند!/ میردامادی: باروحانی به عقب برگشتیم

این روزنامه اصلاح طلب اذعان کرده است که مردم کارنامه دولت روحانی را به پای اصلاحات می‌نویسد؛ اما در ادامه مدعی شده است که فعالین اصلاحات باید این مسئله را انکار کنند.

طیف اصلاح طلب با در اختیار داشتن اکثریت مطلق کابینه، مسبب اصلی وضع موجود است، اما با بی اخلاقی از پاسخگویی طفره می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟