25 تن عسل در باخرز تولید شد


25 تن عسل در باخرز تولید شد

مشهد- ایرنا- 25 تن عسل با پایان فصل برداشت این محصول در شهرستان باخرز تولید شد که این میزان نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی باخرز روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: پارسال ۲۲ تن عسل در این شهرستان تولید شد.

محمد دوستخواه احمدی اضافه کرد: بر اساس آمارگیری زنبورستان ها در سال زراعی کنونی ۵۵ بهره بردار و ۱۵ زنبور دار دارای شناسنامه در این شهرستان فعالیت دارند.

وی گفت: در سال زراعی کنونی ۲۳ هزار کلونی زنبور عسل در این شهرستان مشغول تولید عسل بودند که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی باخرز گفت: این شهرستان به خاطر شرایط مناسب آب و هوایی و وجود مراتع غنی پوشیده از گیاهان دارویی طی چند سال گذشته به یکی از قطب‌های عسل در استان خراسان رضوی تبدیل شده است.

دوستخواه احمدی افزود: بیشترین نوع عسل در شهرستان باخرز از نوع خار شتر، پنبه، گیاهان کوهی، زعفران و گل ختمی است که در مناطق و روستاهای ارخود، ارزنه، کردیان، آبنیه و آبخیزه تولید می شود.
وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی، تغییرات اقلیمی، خروج از تک محصولی و توجه به توسعه و تولید سایر فرآورده‌های زنبور عسل از قبیل ژله رویال (شاه انگبین) گرده گل و زهر زنبور، گسترش زنبورستان ها از جمله برنامه‌های جهاد کشاورزی در این شهرستان است.
دوستخواه احمدی افزود: در این راستا دوره‌های آموزشی برای بهره برداران و کارشناسان برگزار می‌شود تا با تکنیک و روش‌های نوین زنبورداری آشنا شوند که تحقق آن ضمن تثبیت اشتغال موجود، افزایش درآمد زنبورداران را به دنبال خواهد شد.

بیش از ۸۰ درصد جمعیت شهرستان باخرز به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند.

این شهرستان یکی از قطب های آبزی پروری و باغی استان خراسان رضوی محسوب می شود.

شهرستان ۵۸ هزار نفری باخرز در فاصله ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

۷۴۹۴/‏۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در