قدردانی آمریکا از آرژانتین به دلیل تروریست‌خواندن حزب الله


قدردانی آمریکا از آرژانتین به دلیل تروریست‌خواندن حزب الله

گروه بین‌الملل ـ مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با رئیس‌جمهور آرژانتین در بوینس آیرس، از این کشور به خاطر قراردادن حزب‌الله در لیست گروه‌های تروریستی تشکر کرد.

قدردانی آمریکا از آرژانتین به دلیل تروریست‌خواندن حزب اللهبه گزارش ایکنا به نقل از وب‌سایت وزارت امور خارجه آمریکا؛ وزیر خارجه آمریکا که برای سفر به چند کشور آمریکای لاتین به این منطقه سفر کرده است، دیروز، 28 تیرماه، در سفر به آرژانتین با «مائوریسیو ماکری»، رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا در این باره آمده است که در دیدار پمپئو و رئیس‌جمهور آرژانتین، بر لزوم گسترش همکاری‌های دوجانبه و موضوعات جهانی از جمله برقراری امنیت، دموکراسی، تجارت و سرمایه‌گذاری تأکید شد.

پمپئو در این دیدار از آرژانتین برای میزبانی کنفرانس ضد تروریسم قدردانی کرد و هر دو طرف متعهد به ادامه همکاری برای مبارزه با جرایم و تروریسم بین‌المللی شدند.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین آرژانتین را به خاطر قراردادن حزب الله و شاخه مالی و نظامی آن در لیست سازمان‌های تروریستی ستود و از این کشور تشکر کرد.

سفر وزیر خارجه آمریکا به آرژانتین در شرایطی صورت گرفت که در آستانه این سفر، دولت آرژانتین که روابط نزدیکی با واشنگتن و تل‌آویو دارد، ۲۷ تیرماه حزب‌الله لبنان را سازمانی تروریستی اعلام و دارایی‌های احتمالی این گروه را مسدود کرد.

تشکر پمپئو از آرژانتین در حالی صورت گرفته که پیش از این، برخی مقام‌های ارشد آمریکا و بنیامین نتانیاهو، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز از این اقدام بوینس آیرس تشکر کرده بودند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل