بررسی افزایش یارانه مراکز نگهداری معلولان و سالمندان در کمیسیون اجتماعی دولت


بررسی افزایش یارانه مراکز نگهداری معلولان و سالمندان در کمیسیون اجتماعی دولت

معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور گفت: افزایش یارانه مراکز نگهداری سالمندان و معلولان در کمیسیون اجتماعی دولت در دست بررسی است.

بررسی افزایش یارانه مراکز نگهداری معلولان و سالمندان در کمیسیون اجتماعی دولت
به گزارش فانوس، نفریه اظهار کرد: هم اکنون 2300 مرکز نگهداری یا آموزش توانبخشی در کشور فعال هستند که 25 هزار نفر پرسنل در این مراکز ارائه خدمات به معلولان و سالمندان دارند. حدود 120 هزار نفر از معلولان، سالمندان، بیماران روانی مزمن، تحت پوشش این مراکز قرار گرفته‌اند و در واقع هزینه‌های مراکز توانبخشی هر ساله طبق قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تعیین تکلیف می‌شود.

نفریه ادامه داد: براساس قوانین و مقررات هر ساله نماینده انجمن عالی مراکز غیردولتی توانبخشی معلولان کشور، نماینده سازمان بهزیستی و نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره میزان و کف یارانه مراکز توانبخشی تصمیم‌گیری می‌کنند و بر اساس آن میزان مشخص شده یارانه در بودجه سنواتی دولت پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه‌ها در حوزه‌های مختلف، سازمان بهزیستی نیز جلساتی را با دستگاه‌های مرتبط در مراکز برگزار کرد که در این جلسات درخواست افزایش یارانه مراکز نگهداری معلولان و سالمندان ارائه شد که این موضوع در کمیسیون اجتماعی دولت در دست بررسی است.

نفریه افزود: با توجه به شرایط احتمال افزایش یارانه مراکز وجود دارد که البته در آذر ماه سال گذشته یارانه مراکز چند درصد افزایش یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید