هیچ تصمیمی بدون مشورت با متخصصان در آستان قدس گرفته نخواهد شد


هیچ تصمیمی بدون مشورت با متخصصان در آستان قدس گرفته نخواهد شد

قائم مقام تولیت آستان قدس اولوین این آستان در اتخاذ تمام تصمیمات و اجرای پروژه‌ها را افزایش رفاه و آسایش زائران معرفی کرد.

هیچ تصمیمی بدون مشورت با متخصصان در آستان قدس گرفته نخواهد شد
به گزارش فانوس، مصطفی خاکسار قهرودی در دیدار سرکشیکان حرم مطهر رضوی با تأکید بر اینکه در این بارگاه نورانی برای رهایی از غفلت راهی جز حضور پیوسته در محضر حضرت رضا (ع) وجود ندارد گفت: در حرم مطهر رضوی اگر همیشه این حقیقت و باور را که در محضر حضرت رضا (ع) هستیم، مدنظر داشته باشیم و ایشان را ناظر و شاهد بر اعمال، رفتار، باطن و نیت کار خود بدانیم، آنگاه در اعمال و گفتارمان نتایج پرقیمتی حاصل خواهد شد.

او تصریح کرد: افرادی که به این آستان نورانی مشرف می‌شوند، فارغ از ظاهر، نژاد، ملیت و گرایش‌های سیاسی برای ما بسیار گرامی و عزیز هستند، زیرا در این حرم عنوان زائر الرضا (ع) را دارند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه تمام دغدغه و تلاش مدیران، خدام و کارکنان در این آستان مقدس، باید معطوف به فراهم آوردن شرایط زیارت توأم با آرامش و آسایش برای زائران حضرت رضا (ع) باشد، گفت: خدام در مواجهه با زائران، باید بهترین و متعالی‌ترین برخورد‌ها را که تجلی سیره رضوی است در پیش بگیرند، در محضر حضرت رضا (ع) باید ادب حضور، ادب برخورد و آداب میهمان‌نوازی را به بهترین شکل رعایت کنیم.

خاکسار قهرودی بیان، رفتار و عمل خادمان حضرت رضا (ع) را مورد استناد مردم دانست و افزود: برخورد نابجا یک خادم در قبال زائر به پای همه خادمان نوشته و منجر به قضاوت‌های نادرست می‌شود، باید بسیار مراقب رفتار خود باشیم، زیرا تحت تابش انوار نورانی حضرت رضا (ع) کوچکترین رفتار نامناسب، بسیار محسوس به چشم می‌آید.

او با تأکید بر اینکه بالاترین افتخار و شأن برای خادمان رضوی، نوکری زائران حضرت رضا (ع) است، تصریح کرد: خادمان باید جلوه تعلیم دیدگان و پرورش یافتگان در محضر امام رئوف (ع) باشند و اندیشه و سیره رضوی در گفتار و عملشان تجلی داشته باشد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: شوق زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) برای حضور در کنار ضریح مطهر قابل درک و احترام است، با توجه به این موضوع ما موظف به اتخاذ تدابیر و تصمیماتی برای تسهیل شرایط تشرف هر چه بیشتر زائران به اطراف ضریح مطهر هستیم.

خاکسار قهرودی افزود: اگر زائری گرامی دستش به ضریح مطهر نرسد و بگوید نتوانستم زیارت کنم، باید بگوییم ما نتوانستیم خوب مدیریت کنیم.

او تصریح کرد: فضای محدود اطراف روضه منوره از یک سوی و حضور خیل عظیم زائران از سوی دیگر شرایطی را ایجاد کرده که مجبور به طرح‌ریزی ساز و کاری مبتنی بر نظم برای تشرف حداکثری زائران به اطراف ضریح مطهر هستیم، بنابراین خدام ضمن سرلوحه قرار دادن احترام، نرم‌خویی، ادب و اخلاق با قوت و جدیت نسبت به حفظ بازگشایی مسیر تردد زائران به ویژه در اطراف روضه منوره بکوشند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه هدف ما خشنودی حضرت رضا (ع) از طریق ارائه بهترین خدمات به زائران بارگاه منور این امام رئوف است، گفت: در راستای تسهیل شرایط تشرف زائران توان‌یاب، ساعاتی خاص برای زیارت ایشان در اطراف روضه منوره با کمک خدام تعیین شده است.

خاکسار قهرودی افزود: خواست زائران دغدغه ماست؛ بنابراین تمام توان‌مان را برای فراهم آوردن شرایط زیارت همراه با آرامش و معرفت برای زائران به کار می‌بریم و در این راه هراسی از تحمل سختی و کار دوچندان نداریم.

او با اشاره به اهمیت موضوع مشورت و هم فکرى در انجام امور، تصریح کرد: اجرای هر طرحی در حرم مطهر با اتکا به خرد جمعی، کار کارشناسی، بهره از تجربیات و مشاوره با متولیان معاونت اماکن متبرکه انجام می‌شود و تاکنون هیچ تصمیمی بدون مشورت با متخصصان امر اتخاذ نشده و نخواهد شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: این طور نیست که بگوییم هر تصمیمی گرفته می‌شود بی‌عیب و نقص و بدون ایراد است، حتما برای بهبود هرچه بهتر طرح‌ها نیازمند نظرات و پیشنهادات مختلف هستیم، اما این به معنای کوتاهی و تعلل در اجرای تصمیمات اتخاذ شده نیست.

خاکسار قهرودی اولویت آستان قدس رضوی در اتخاذ تمام تصمیمات و اجرای پروژه‌ها را افزایش رفاه و آسایش زائران در حرم مطهر معرفی کرد و افزود: در آستان قدس رضوی همه تلاش ما باید برای هر چه بهتر انجام شدن تدبیر و دستور تولیت محترم باشد.

او تصریح کرد: ۱۱ سال از آغاز توفیق خادمی من در این بارگاه سراسر نور می‌گذرد، در این مدت می‌توانم بگویم جز زیبایی، خوبی و نیکویی ندیده ام، البته اشکالاتی جزئی، اما مهم وجود دارد که شایسته این محضر و مکان مقدس نیست و باید به آن‌ها توجه داشت و هرچه زودتر اصلاح کرد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه اقتضای رعایت ادب و وظیفه‌شناسی در این مکان مقدس ترک برخی رفتار‌ها در فضای خارج از حرم است، گفت: تأثیر رفتار مثبت و نورانی متناسب این فضا باید بر رفتار روزانه ما حاکم و اثرگذار باشد، نه برعکس آن.

خاکسار قهرودی با اشاره به اجرای طرح جداسازی غذای پرسنل حرم مطهر از غذای زائران در میهمانسرا، افزود: جداسازی غذای کارکنان از زائران در راستای عمل به نیت واقفان، ارتقای کیفیت غذای میهمانسرای حضرت با کاهش آمار طبخ، افزایش تنوع در غذای کارکنان و فراهم آوردن شرایط تکریم و پذیرایی بهتر از کارکنان انجام شده است و تدبیر مدیریتی بوده که حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان تولیت وقت سال گذشته دستور انجام آن را صادر کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی