انگیزه اصلی عامل آتش‌سوزی استودیو «کیوتو» چه بود؟


انگیزه اصلی عامل آتش‌سوزی استودیو «کیوتو» چه بود؟

روز گذشته مرد 41 ساله ژاپنی در اقدامی عجیب استودیو انیمیشن «کیوتو» را آتش زد.

انگیزه اصلی عامل آتش‌سوزی استودیو «کیوتو» چه بود؟به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، روز گذشته پلیس ژاپن اعلام کرد: عامل آتش‌سوزی در استودیو انیمیشن «کیوتو» فردی به نام «شینجی آئوبا» بوده است و بنابر اعلام برخی منابع، شغل خاصی نداشته و از مشکلات ذهنی رنج می‌برده و در سال ۲۰۱۲ نیز به دلیل دزدی از یک فروشگاه به سه سال حبس محکوم شده بود.

این مرد ۴۱ ساله که پس از آتش‌افروزی در فاصله حدود ۱۰۰ متری از محل وقوع حادثه و در حالی که خود مجروح شده بود، دستگیر شده، از این استودیوی انیمیشن‌سازی کینه داشته و عنوان کرده، چون رمان نوشته من را دزدیده‌اند آن‌ها را آتش زدم.

پلیس ژاپن هنوز به طور رسمی بازجویی از «شینجی آئوبا» را آغاز نکرده است، چون وی به سبب شدت جراحات هنوز بیهوش است و پس از بهبودی تحقیقات پلیس آغاز خواهد شد.

روزنامه‌های ژاپنی کیوتو و آساهی نیز به نقل از شاهدین ماجرا نقل کرده‌اند که این مرد پس از آتش‌زدن فریاد می‌زده آن‌ها ایده مرا دزدیدند و رمان من را کپی و نابودم کردند.

«یداکی هاتا» رئیس استودیو انیمیشن کیوتو پس از وقوع این حادثه به خبرنگان گفته که پیش از آن، چندین ایمیل تهدیدآمیز به قتل دریافت کرده است.

در جریان این آتش‌سوزی عمدی در مجموع ۳۳ نفر جان باختند و ۳۶ نفر نیز مجروح شده‌اند که وضعیت برخی از آن‌ها وخیم است. بیشتر قربانیان این حادثه بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن داشته‌اند.

کمپانی «کیوتو انیمیشن» در سال ۱۹۸۱ توسط «یوکو هاتا» و همسرش «هیداکی» آغاز به کار کرد و ۱۶۰ کارمند داشت و دارای دفاتری در توکیو و کیوتو و همچنین اوزاکا است و تاکنون محصولات انیمیشن متعددی را تولید کرده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر