سلاطین بازار شاسی بلندهای چینی؛ جک s5 بخرم یا چری تیگو 7؟


سلاطین بازار شاسی بلندهای چینی؛ جک s5 بخرم یا چری تیگو 7؟

جک s5 به همراه چری تیگو 7 یکی از محبوب‌ترین شاسی بلندهای چینی بازار ایران هستند و طرفداران بسیار زیادی دارند.

به جرات می‌توان گفت خرید جک S5 یا چری تیگو 7 یکی از اولین انتخاب‌های قشر اعظمی از جامعه است. به این ترتیب رقابت بسیار سنگینی بین این دو هموطن چینی در بازار شکل گرفته است. در این مقاله سعی می‌کنیم مقایسه‌ای بین شاسی بلندهای محبوب چینی بازار برگزار کنیم و ارزش خرید جک s5 و چری تیگو 7 را از لحاظ کیفیت ساخت و طراحی، مشخصات فنی، امکانات و ارزش خرید بررسی کنیم. پس بدون فوت وقت به سراغ یکی از جذاب‌ترین رقابت‌ها بین خودروهای چینی در ایران می‌رویم.

کیفیت ساخت و طراحی جک s5 و چری تیگو 7

قطعاً یکی از عواملی که آمار فروش جک s5 و تیگو7 را بالا برده است ظاهر جذاب این دو خودرو است. طراحی اسپرت و جوان پسند در هردو خودرو دیده می‌شود و باید آن‌ها را جزو زیباترین خودروهای چینی بازار بدانیم. جک s5 در نمای روبه رویی برخلاف برادر کوچکتر خود یعنی s3 محبوب از هماهنگی بیشتری برخوردار است و چهره تهاجمی‌تری دارد. در نمای پشت نیز این زبان طراحی دیده می‌شود. هرچند جک s5 طراحی قدیمی‌ترین نسبت به رقیب سرسخت خود یعنی تیگو 7 دارد و این موضوع در ساده بودن بسیاری از نقاط آن به خوبی دیده می‌شود.

تیگو 7 به دلیل طراحی مدرن‌تر دارای المان‌ها و جزئیات ریزی است که آن را نسبت به نسل قبلی محصولات چری و همچنین جک S5 زیباتر کرده است. هرچند طراحی عقب خودرو می‌توانست خیلی بهتر از این باشد اما در نمای رو به رو خودرو رخ بسیار زیبایی دارد و می‌تواند جوانان ایرانی را قانع کند. کیفیت ساخت هر دو خودرو در سطح خوبی ارزیابی می‌شود با این حال ما کیفیت ساخت و مونتاژ جک s5 را کمی بهتر می دانیم.

سلاطین بازار شاسی بلندهای چینی؛ جک s5 بخرم یا چری تیگو 7؟

مشخصات فنی جک S5 و چری تیگو 7

چری تیگو 7 به موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر با خروجی 146 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتون متر مجهز شده است. موتور 1.5 لیتری برای یک خودرو با ابعاد چری تیگو 7 کمی ضعیف به نظر می‌رسد و جعبه دنده 6 سریعتع اتوماتیک دوکلاچه نیز استهلاک خودرو را با این موتور ضعیف بسیار بیشتر خواهد کرد.

در مقابل در بازار خرید و فروش جک s5 دو مدل دستی و اتوماتیک این خودرو حضور دارند. مدل دستی همان مدل اولیه است که بعدها با مدل اتوماتیک پرفروش‌تر جایگزین شد. موتور 2 لیتری توربو شارژ این خودرو 174 اسب بخار قدرت و 265 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. از همان ابتدا یکی از عواملی که سبب شده بود بسیاری از افراد به خرید جک s5 علاقه نشان دهند وجود همین موتور نسبتاً قدرتمند آن است که در رقبای چینی کمتر دیده می‌شود. گیربکس 6 سرعته اتوماتیک که وظیفه انتقال قدرت تولیدی موتور را به چرخ‌های جلو بر عهده دارد نیز عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده است. هرچند نباید انتظار کیفیت رانندگی در سطح بهترین خودروهای بازار را در جک s5 داشته باشیم، اما می‌توان مطمئن بود در مقابله با رقبای هم قیمت چینی عملکرد این خودرو کم نظیر است.

امکانات جک s5 و چری تیگو 7

هر دو خودرو در بخش امکانات مانند سایر خودروهای چینی بازار ایران امکانات پایه‌ای مناسبی دارند. یکی از مهمترین دلایل معروفیت چری تیگو 7 امکاناتی است که برای این خودرو دلربا در نظر گرفته شده است. برتری‌های این خودرو به جک s5 شامل کروز کنترل، کنترل کشش، وجود ایربگ پرده‌ای، دوربین جانبی و دروبین 360، دوربین جلو، نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان، دی لایت و سقف پانوراما است. عدم حضور این امکانات به خصوص کروز کنترل در جک s5 نقاط ضعف مهمی هستند. با این حال جک نیز دارای امکاناتی مانند ایزوفیکس، مسیریاب، پشت سری فعال، ترمز پارک برقی و کنترل سرعت در سرازیری است که در رقیب آن دیده نمی‌شود. در مجموع در این بخش به دلیل مهم‌تر بودن و بیشتر بودن امکانات اختصاصی، تیگو 7 عملکرد بسیار بهتری داشته است.

ارزش خرید و قیمت جک S5 چری تیگو

در حال حاضر قیمت خودروهای چینی در بازار سر به فلک می‌کشد و این دو خودرو محبوب نیز شرایط مشابهی دارند. با توجه به آگهی‌های فروش این خودرو ، قیمت جک s5 در سایت دیوار به بیشتر از 315 میلیون تومان رسیده است. در مقابل تیگو 7 قیمتی بین 335 تا 400 میلیون تومان دارد.

منبع : ویرلن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان