رونمایی از سه سامانه الکترونیکی با حضور وزیر اقتصاد


­امروز با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی از سه سامانه الکترونیکی رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ​ در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ، از سامانه‌های شبکه تعاملی تحلیلگران جوان اقتصاد ایران، طرح برون سپاری نقل و انتقال مالیات املاک مسکونی و درگاه الکترونیکی سهامداران موسوم به دارا، با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی رونمایی شد؛ بنابراین گزارش، ​ شبکه تعاملی تحلیلگران جوان اقتصاد ایران برای استفاده از ایده‌ها و نظرات نخبگان جوان در حوزه اقتصاد ایجاد شده تا مشارکت جوانان را در سیاست‌گذاری‌ها افزایش دهد و با بهره‌گیری از ظرفیت علمی آن‌ها ارتباط نخبگان را با بدنه وزارت اقتصاد افزایش دهد.
در طرح برون سپاری نقل و انتقال مالیات املاک مسکونی، مودیان مالیاتی در سامانه سازمان ثبت مشخصات ملک خود را وارد می‌کنند و به صورت برخط و بدون حضور مامور مالیاتی، گواهی مربوط به مالیات برای سردفتر صادر می‌شود.
این سامانه برای ۲۰۶ اسناد رسمی راه اندازی شده و تا پایان مرداد در همه تهران عملیاتی می‌شود.
امروز سامانه درگاه الکترونیکی سهامداران موسوم به دارا نیز راه‌اندازی شد که بر اساس آن احراز هویت پیشرفته و یکپارچه برای سهام انجام می‌شود و با حذف بیش از ۶۰۰ هزار مراجعه حضوری امکان خدمات ۲۴ ساعته به سهامداران فراهم خواهد شد.
همچنین در این سامانه، سهامداران می‌توانند از اطلاعات مختلف از جمله گردش مالی گذشته اطلاعات مجامع و اطلاعات نماد‌ها و گردش دارایی‌های خود به صورت برخط و در هر زمان و مکانی بهره‌مند شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا