به گزارش الف به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان اظهار داشت: متأسفانه مشکل قطع آب مصرفی در روستا و نزدیک شدن اهالی محلی به برکه محل زیست تمساح موجب وارد شدن آسیب جدی به دست دختربچه اهل روستای «کشاری» از توابع شهرستان سرباز شد.

وی افزود: با توجه به فصل گرما و کمبود آب در مناطق روستایی اهالی روستا علی رغم وجود تابلوهای هشدار دهنده محیط زیست در منطقه و اطلاع رسانی‌های مداوم متأسفانه جهت استفاده و برداشت آب به برکه‌های محل زیست تمساح نزدیک شده و این بار دختر بچه اهل روستای «کشاری» مورد حمله جدی تمساح قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: دختر بچه مذکور جهت درمان به بیمارستان چابهار انتقال داده شد و پزشکان درصددند تا دست آسیب دیده وی را در صورت امکان پیوند بزنند.

وی گفت: تمساح‌ها در این فصل مهاجم هستند و از قلمرو و لانه‌های خود که در آن تخم گذاری کرده‌اند دفاع می‌کنند که نزدیک شدن هر موجودی از جمله انسان را هم به منزله تهدیدی برای نوزادان در شرف تولد خود می‌پندارند.

پور مردان تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست در همین راستا کارگاه‌های آموزشی برای دهیاران، شوراها و اهالی محلی منطقه برگزار کرده و می‌کند و همچنین تابلوهای خطر وجود تمساح در منطقه نیز نصب شده است اما متأسفانه مشکل کم آبی و استفاده از آب برکه هرازگاهی به قیمت جان اهالی تمام می‌شود که امیدواریم هرچه زودتر مشکل آب روستاهای منطقه حل شود.