رونمایی از تیم رویایی تاریخ استقلال/ جولان ستارگان سال 90


رونمایی از تیم رویایی تاریخ استقلال/ جولان ستارگان سال 90

سایت رسمی برنامه نود، با برگزاری نظرسنجی از طریق سایت اقدام به انتخاب تیم رویایی تاریخ استقلال و پرسپولیس کرد.

سایت رسمی برنامه نود، با برگزاری نظرسنجی از طریق سایت اقدام به انتخاب تیم رویایی تاریخ استقلال و پرسپولیس کرد.

به گزارش وب سایت نود، این نظرسنجی در 16 قسمت (8 قسمت برای استقلال و 8 قسمت برای پرسپولیس) برگزار شد. این قسمت‌ها شامل دروازه بان، دفاع راست، دفاع میانی، دفاع چپ، هافبک دفاعی، هافبک هجومی، مهاجم و سرمربی بود.
از آنجایی که چیدمان 3-3-4 برای تیم منتخب در نظر گرفته شده است، در پستهای دفاع میانی و هافبک هجومی دو بازیکن، مهاجم 3 بازیکن و در سایر پستها تنها نفر نخست در تیم منتخب قرار گرفته است. با توجه به عدم اشراف نسل جدید علاقه‌مندان فوتبال به بازیکنان نسل گذشته، بزرگانی نظیر علی جباری، شاهین بیانی، رضا حسن زاده و... در تیم منتخب تاریخ استقلال قرار نگرفتند.

رونمایی از تیم رویایی تاریخ استقلال/ جولان ستارگان سال 90
دروازه‌بان: ناصر حجازی
ناصر حجازی دروازه‌بان پرافتخار استقلال، با 60 درصد رای به تیم منتخب راه یافت. این بیشترین درصد رایی است که بازیکنی از استقلال در 8 قسمت نظرسنجی مربوط به این باشگاه به خود اختصاص داده است.
دفاع راست: جواد زرینچه
در پست دفاع راست رقابت نزدیکی بین جواد زرینچه و منصور پورحیدری وجود داشت و در پایان جواد زرینچه دفاع راست توانمند استقلال در دهه 60 و 70 با تنها چند درصد بیشتر واجد شرایط حضور در تیم منتخب شد.
دفاع میانی: مهدی پاشازاده و پژمان منتظری
در طول تاریخ استقلال مدافعین میانی متعدد مطرحی به چشم می‌خورد که در این میان مهدی پاشازاده و پژمان منتظری بیشترین آرا به خود اختصاص دادند. پژمان منتظری تنها بازیکن تیم منتخب است که در فصل گذشته استقلال حضور داشته است.
دفاع چپ: آندرانیک اسکندریان
حضور آندرانیک اسکندریان بزرگترین شگفتی تیم منتخب آبی‌پوشان بود و کمتر انتظار می‌رفت دفاع چپ ملی‌پوش استقلال در دهه 50 بالاتر از سایر گزینه‌ها قرار گیرد.
هافبک دفاعی: آندرانیک تیموریان
هرچند حضور آندرانیک تیموریان در استقلال چندان طولانی مدت نبود، ولی این بازیکن در مدت حضور خود در استقلال، نمایش درخشانی از خود به جای گذاشت تا هواداران استقلال او را به سایر گزینه‌ها ترجیح دهند.

رونمایی از تیم رویایی تاریخ استقلال/ جولان ستارگان سال 90
هافبک هجومی: مجتبی جباری و علیرضا نیکبخت واحدی
در بین گزینه‌های استقلال برای هافبک هجومی، مجتبی جباری با فاصله زیاد در جایگاه نخست قرار گرفت و به تیم منتخب راه یافت. اما برای نفر دوم علیرضا نیکبخت و مجید نامجومطلق رقابت تنگاتنگی با یکدیگر داشتند و در نهایت علیرضا نیکبخت فقط با 0.2 درصد رای بیشتر مجوز حضور در تیم منتخب را گرفت.
مهاجم: فرهاد مجیدی، غلامرضا عنایتی و حسن روشن
همان طور که پیش‌بینی می‌شد، فرهاد مجیدی مهاجم محبوب استقلال عنوان بهترین مهاجم تاریخ استقلال را به خود اختصاص داد. پس از او رضا عنایتی که دو دوره با استقلال آقای گل شد قرار گرفت و در پایان حسن روشن به عنوان سومین مهاجم به جمع تیم رویایی استقلال ملحق شد. از جمله نکات قابل توجه این نظرسنجی، عدم حضور آرش برهانی بهترین گلزن تاریخ استقلال در تیم منتخب است.
سرمربی: امیر قلعه‌نویی
عنوان بهترین سرمربی تاریخ استقلال به سرمربی‌ای تعلق گرفت که تمام قهرمانی‌های استقلال در لیگ در 18 فصل گذشته با این سرمربی بوده است. امیر قلعه‌نویی برای کسب این عنوان، رقیب قدرتمندی مثل منصورپورحیدری داشت که استقلال افتخارات زیادی با این مربی کسب کرده بود ولی سرانجام ژنرال رای بیشتری بدست آورد و سرمربی تیم منتخب شد.
پرستاره‌ترین تیم تاریخ استقلال: استقلال سال 1390
همیشه در محافل فوتبالی این بحث شکل می‌گیرد که کدام تیم در کدام در دوره از بازیکنان بهتری برخوردار بوده است. بر اساس این نظرسنجی، استقلال نیم فصل اول لیگ یازدهم، پرستاره‌ترین تیم تاریخ این باشگاه است. این تنها مقطعی است که همزمان 4 بازیکن از تیم رویایی استقلال در کنار هم بازی می‌کردند. پژمان منتظری، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری و فرهاد مجیدی بازیکنان استقلال در نیم فصل اول لیگ یازدهم بودند که در تیم منتخب تاریخ استقلال حضور دارند.

رونمایی از تیم رویایی تاریخ استقلال/ جولان ستارگان سال 90
60610

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان