نیمه مرداد؛ پایان اعزام زائران خانه خدا به عربستان


نیمه مرداد؛ پایان اعزام زائران خانه خدا به عربستان

رشیدیان با بیان‌اینکه اعزام زائران خانه خدا به عربستان نیمه مرداد پایان می‌یابد، گفت: در صورت موافقت دولت و سازمان هواپیمایی عربستان با بکارگیری تعداد هواپیمای بیشتر از شرکت‌های هواپیمایی ایران، روند بازگشت زائران سرعت می‌گیرد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: «علیرضا رشیدیان» در حاشیه مراسم دعای کمیل مدینه منوره با اشاره به برنامه ورود و خروج زائران ایرانی به عربستان، در جمع خبرنگاران گفت: پروازهای رفت حجاج کشورمان تا نیمه مرداد ماه ادامه دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت در این باره افزود: پروازهای بازگشت زائران ایرانی بر اساس برنامه پروازی که عربستان به ما داده است، از ۱۶ ذی الحجه آغاز می شود و تا هشتم محرم ادامه می یابد.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به مذاکرات صورت گرفته و در صورت موافقت دولت و سازمان هواپیمایی عربستان با بکارگیری تعداد هواپیمای بیشتر از شرکت های هواپیمایی کشورمان، روند بازگشت زائران سرعت بگیرد و در نتیجه مدت زمان اقامت حجاج در این کشور کاهش یابد.

رشیدیان همچنین از تلاش کارکنان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در عملیات انتقال زائران کشورمان به دو فرودگاه مدینه و جده تقدیر کرد و سرعت عمل و توانمندی متخصصان و کارکنان این شرکت در بازگرداندن یک فروند هواپیمای هما را که آسیب دیده بود به این روند مثال زدنی و بی نظیر توصیف کرد.

وی گفت: یک فروند هواپیمای شرکت هما درحین حرکت روی زمین درفرودگاه شهر ساری از ناحیه بال آسیب دید که این اتفاق در روند اعزام حجاج نگران کننده بود ولی عزیزانمان درهواپیمایی جمهوری اسلامی با سرعت عمل مثال‌زدنی و بی‌نظیر، پنجشنبه، 27 تیرماه این هواپیما را به عملیات رفت بازگرداندند که زائرین را به عربستان منتقل کرد.

رشیدیان در ادامه تاکید کرد: این حرکت جهادی و توانمندی مدیران و متخصصان کشورمان و پرسنل فنی هواپیمایی جمهوری اسلامی قابل تقدیر و تشکر است و آنها علی رغم تحریم‌ و محاصره اقتصادی ظالمانه علیه ملت ایران، توانستند درحوزه پروازمسئولیت شان را به خوبی انجام دهند.

وی ابراز امیدواری کرد این مدیریت خوب تا پایان پروازهای رفت و برگشت زائران ادامه پیدا کند.

رئیس سازمان حج وزیات با تاکید براینکه تاکنون هیچ حادثه و مشکل خاصی برای زائران ایرانی گزارش نشده است، اظهار کرد: وضعیت ما در مکه و مدینه خوب است.

رشیدیان در پاسخ به خبرنگاری که در خصوص احتمال از سرگیری سفرهای عمره مفرده سوال کرد، بیان کرد: تاکنون مذاکره ای در این رابطه صورت نگرفته، اما احتمالا در مکه مکرمه راجع به این موضوع گفتگوهایی با طرف عربستانی انجام شود .

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرشاد مومنی، اقتصاددان: آقای رئیسی به دولت قبلی طعنه می‌زد که «شما کاری کردید که قیمت د...