جریمه 2 میلیارد و 200 میلیون تومانی فروشگاه شهروند بابت برنج‌های تقلبی


جریمه 2 میلیارد و 200 میلیون تومانی فروشگاه شهروند بابت برنج‌های تقلبی

سخنگوی سازمان تعزیرات درباره محکومیت فروشگاه شهروند و تامین کنندگان این فروشگاه در پرونده تقلب در برنج های ایرانی و پاکستانی توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره پرونده تقلب گسترده در فروش برنجهای ایرانی در فروشگاه شهروند وابسته به شهرداری تهران توضیح داد: طبق حکم قطعی شعبه تعزیرات، دو نفر از تامین کنندگان برنج ایرانی فروشگاه شهروند به دلیل اختلاط (مخلوط کردن) برنج ایرانی با پاکستانی به جریمه محکوم شدند.

رایگانی افزود: امین کریمی صاحب برند تجاری حاج تبارک الله کریمی که مباشرت مستقیم در اختلاط برنج ها داشت به مبلغ ۱۷ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. همچنین روزبه محمدعلیزاده مالک برند برنج چاپار هم به مبلغ ۹۴۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد که هر دو جریمه صددرصد وصول شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه سخنانش گفت: همچنین از مقدار ۲۶۹ تن برنج توقیفی در مرحله اول مقدار ۱۰۰ تن برنج به ازای هر کیلوگرم ۱۰ هزار تومان و بقیه ۱۶۹ تن در مراحل بعدی به همین مبلغ توزیع شد. فروشگاه شهروند هم به خاطر خدماتی که در حوزه تنظیم بازار داشته است، به جریمه «تعلیقی» محکوم شد. این فروشگاه به مبلغ ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد که در صورت تکرار این تخلف، محکومیت اجرا می شود. برای شعبه رسیدگی کننده به تخلف، محرز شد که تامین کنندگان عامل اصلی تخلف بودند.

بازار با افزایش نرخ دلار، گران می شود ولی با ارزانی ارز، نرخ ها پایین نمی آید

سخنگوی سازمان تعزیرات با اشاره به اینکه نرخ کالاهای بازار با افزایش نرخ ارز بالا می رود ولی دیگر پایین نمی آید، گفت: با بالا رفتن قیمت دلار شاهدیم قیمت اجناس هم بلافاصله بالا می رود ولی با پایین آمدن نرخ دلار، اتفاقی نمی افتد که موضوع خوشایندی نیست. از اتحادیه ها و اصناف خواهش می کنیم کمک کنند تا همزمان با کاهش نرخ ارز، کاهش نرخ کالاها هم اتفاق بیفتد. در شرایطی که با دلار ۱۶ هزار تومانی یک لپ تاپ حدود ۷ میلیون تومان به فروش می رفته ولی الان که نرخ دلار حدود ۱۱ هزار تومان است، همان لپ تاپ به نرخ ۹.۵ میلیون تومان به فروش می رود.

رایگانی در ادامه سخنانش درباره قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی گفت: بخشی از ۲۰۰ میلیارد تومان جرایم تعزیراتی مربوط به کشف تخلفات در حوزه بهداشت و درمان و دارو است. جدیدا رئیس دفتر رئیس جمهور نامه ای به ۴ وزیر نوشته اند که شرکتهای ارزی به تعهدات خود در زمینه واردات دارو، تجهیزات پزشکی و اقلام خوراکی، عمل نکرده اند.

سخنگوی تعزیرات با اعلام اینکه برخی از شرکتهای تولیدکننده لبنیات، اقلام خود را با قیمتهای بسیار بالاتری از واقعیت موجود در بازار آگهی می کند، گفت: برخی از تولیدکنندگان چیپس را می بینیم که با نرخ های سرسام آور، محصولات خود را در اختیار بازار قرار می دهند. سیب زمینی کیلویی ۵ هزار تومان است، ولی نرخ چیپس بسیار بالاست.

۴۷۲۳۱

کد خبر 1281402

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی