2 هزارمین واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در سرپل ذهاب افتتاح شد


2 هزارمین واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در سرپل ذهاب افتتاح شد

قصرشیرین- ایرنا- 2 هزارمین واحد مسکونی ویژه مددجویان تحت حمایت بهزیستی در روستای «میان میر» شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب روز شنبه با حضور معاون مشارکت های سازمان بهزیستی کشور، استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولان محلی طی مراسمی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در آئین بهره برداری از این واحد مسکونی گفت: در جریان زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶ کرمانشاه، در مجموع ۲ هزار و ۵۹۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی تخریب شد که ۲ هزار و ۶۶ واحد آن روستایی و ۵۲۴ واحد نیز شهری است.

فاطمه رضوان مدنی افزود: با همت مسئولان و خیران تاکنون ۲ هزار و ۱۸ واحد در دست ساخت برای مددجویان زلزله زده تکمیل شده که امروز شاهد بهره برداری از ۲ هزار مین واحد مسکونی ویژه زلزله زدگان تحت حمایت بهزیستی هستیم.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۴۰۰ واحد مسکونی در دست ساخت ویژه مددجویان بهزیستی در مراحل پایانی است که تا شهریورماه امسال تمامی واحدهای زلزله زدگان تحت حمایت بهزیستی تکمیل خواهد شد.

مدیرکل بهزیستیکرمانشاه گفت: برای ساخت این تعداد واحد در مجموع بیش از ۲۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

رضوانی مدنی در ادامه با اشاره به ۱۵۰ هزار مددجوی زیرپوشش بهزیستی در استان کرمانشاه گفت: خدمات ارائه شده به این افراد در سه بخش اجتماعی، پیشگیری و توانبخشی است.

او ادامه داد: از زمان آغاز طرح ساخت منازل برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی از سال ۸۹ تاکنون در مجموع ۶ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی برای این افراد در استان کرمانشاه ساخته و تحویل آنها شده است.

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه گفت: به حساب هریک از ۱۴ کودک بی سرپرست تحت حمایت بهزیستی استان که در زلزله والدین خود را از دست داده‌اند، ۱۰۰ میلیون تومان برای رفع مشکل مسکن آنها واریز شده است.

رضوان مدنی اضافه کرد: با پیگیری‌های رئیس سازمان بهزیستی از این پس به تمام اعضای ۱۷۸ هزار خانوار کشور که سرپرست آنها معلول است، مستمری پرداخت می‌شود (پیش از این تنها به سرپرست خانوار مستمری پرداخت می‌شد) و خانوارهای دارای این شرایط در استان نیز از این پس از این امتیاز بهره مند می‌شوند.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسئولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری را تا پایان سال ۹۸ تکمیل می‌کنند.

۳۰۱۲/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلفات کی یف در محور دونتسک جنوبی نزدیک به صد نفر رسیده است