خدمت مسئولان به زلزله زدگان، نماد مدیریت زیبای انقلابی و جهادی است


خدمت مسئولان به زلزله زدگان، نماد مدیریت زیبای انقلابی و جهادی است

قصرشیرین- ایرنا- نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شواری اسلامی گفت: خدمت به زلزله زدگان به عنوان یکی از جلوه های زیبای خدمتگزاری به مردم و نمادی زیبا از مدیریت انقلابی و عمل جهادی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد تجری روز شنبه در آیین افتتاح ۲ هزار مین واحد مسکونی در روستای «میان می» ر سرپل ذهاب، افزود: خدمت رسانی به مردم امروز منتج به تکمیل و واگذاری ۲هزارمین مسکن بازسازی شده به مددجویان بهزیستی در سرپل ذهاب شد و امروز شاهد به ثمر نشستن تلاش های بهزیستی در خدمت به جامعه هدف خود هستیم.

وی اظهار داشت: کمیته امداد و بهزیستی تلاش های بسیاری برای خدمت به مددجویان تحت حمایت خود در مناطق محروم و زلزله زده شهرستان داشتند که قابل ستایش است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب وگیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: جمع شدن ستادهای معین بنیاد مسکن استان های مختلف و بحث آهن آلات و سیمان رایگان برای کسانی که هنوز به ساخت و ساز واحدهای مسکونی خود ورود نکرده اند مهمترین نگرانی این بخش از مردم است.

تجری عنوان داشت: امید است با یک برنامه ریزی دقیق و منسجم توسط استاندار و بنیاد مسکن استان تا پایان بازسازی مردم زلزله زده شهرستان آرامش خاطر داشته و با قدرت بازسازی منازل خود را تکمیل کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث کم آبی در سرپل ذهاب، اضافه کرد: تمام مناطق و بخش های مختلف شهرستان امروز درگیر مشکلات کم آبی هستند و بسیاری از مردم روستایی از این بابت دچار سختی و مشقت هستند.

وی خاطرنشان کرد: امسال باوجود بارش های بسیار، مشکل کم آبی در شهرستان وجود ندارد اما مشکلات موجود در شبکه آبرسانی و سیستم های لوله کشی آب، عدم وجود منابع و امکانات لازم و سوء مدیریت ها باعث ایجاد مشکلاتی در حوزه آب روستایی شده که رفع آن نیازمند تامین اعتبارات لازم برای ترمیم شبکه های آبرسانی است.

وی گفت: تخریب آسفالت راه ها و جاده های مواصلاتی شهرستان سرپل ذهاب بر اثر سیل و زلزله از دیگر مشکلات مردم است که امیدواریم با نگاه ویژه استاندار اعتبار لازم برای روکش و ترمیم آسفالت راه ها فراهم شود.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسئولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری را تا پایان سال ۹۸ تکمیل می‌کنند.

۳۰۱۲/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی