آغاز اجرای قانون ممنوعیت نقاب در هلند


آغاز اجرای قانون ممنوعیت نقاب در هلند

هلند قانون ممنوعیت نقاب در مدارس و اماکن عمومی را اجرایی می کند و جریمه نقدی را برای سرپیچی از این قانون در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از iraaqi، روزنامه هلندی « Dutch News» اعلام کزد: مسئولان هلندی اجرای قانون ممنوعیت نقاب در مدارس و اماکن عمومی را از اوایل ماه آینده آغاز می کنند و جریمه نقدی به مبلغ 150 یورو برای سرپیچی از این قانون تصویب شده است.

این روزنامه نوشت: مسئولان دولتی باید از کسانی که نقاب می زند، بخواهند که نقاب را چهره شان بردارند یا مکان را ترک کنند، در صورت ممانعت از این اقدام مشمول مجازات نقدی قرار می گیرند.

بیشتر اعضای پارلمان هلند به ممنوعیت نقاب در این کشور رای دادند، این قانون پس از 13 سال از طرح ممنوعیت نقاب برای نخستین بار اجرا می شود.

نزدیک به 150 زن در هلند روزانه برقع یا نقاب استفاده می کنند، منتقدان معتقدند که تاثیر این ممنوعیت بر زندگی روزانه این زنان غیرممکن خواهد بود.

ممنوعیت نقاب همچنان در تعدادی از کشورهای اروپایی ازجمله آلمان، سوئیس، استونی، لیتوانی، لتونی و نروژ محل مناقشه و بحث و جدل است. در اسپانیا نیز ممنوعیت محلی برای پوشش نقاب در بخش هایی مشخصی از کاتالونیا وجود داشت، اما به سرعت لغو شد.

ممنوعیت نقاب اخیرا در اروپا جریان یافته است؛ فرانسه نخستین کشور اروپایی است که داشتن برقع و نقاب را ممنوع اعلام کرده است و از آوریل 2011 میلادی اجرای این قانون آغاز شد.

ممنوعیت نقاب در اماکن عمومی از ژوئیه 2011 در بلژیک آغاز شد. همچنین پارلمان هلند در سال 2016 داشتن نقاب را ممنوعیت است، پس از آن بلغارستان در سال 2016 میلادی نقاب را ممنوع کرد و مجازات هایی را برای آن در نظر گرفت. قانون ممنوعیت نقاب در اتریش از اکتبر 2017 میلادی اجرا شد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی