آغاز پویش نه به قطع درختان در کاشان


آغاز پویش نه به قطع درختان در کاشان

مدیرعامل جمعیت کویر سبز کاشان از آغاز پویش اعتراضی و خودجوش «نه به قطع درختان» توسط دوستداران محیط زیست در این شهرستان خبر داد.


به گزارش خبرنگار ایسنا، خسرو اعتماد روز گذشته (جمعه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پویش نه به قطع درختان کاشان، توسط این انجمن در آستانه بیستمین سال فعالیت رسمی خود در سطح شهرستان با محورهای محیطی زیستی و به طور خاص، اعتراض به قطع درختان برای اجرای پروژه‌های شهری ایجاد شده است.

وی افزود: مدیران شهری در سال‌های اخیر با وجود وعده‌های متعدد برای جابجایی درختان به جای قطع آن‌ها، اما در هنگام اجرای پروژه‌های عمرانی توجهی ندارند و متأسفانه در یک پروژه شهری، از یک هزار و 100 اصله درخت فقط 400 درخت با همراهی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری جا به‌جا شده و بقیه کف بر شدند.

مدیرعامل جمعیت کویر سبز کاشان تصریح کرد: با توجه به این شرایط در سومین هفته جنگ شهروندی در بام شهر کاشان با حضور سمن‌های محیط زیستی و با هدف آموزش شهروندی و شعار «نه به پلاستیک» برای کاهش مصرف پلاستیک در زندگی روزمره شهروندان برگزار شد، اعتراض خود را به گوش مسئولان و شهروندان رساندیم.

اعتماد گفت: عضوهای جمعیت کویر سبز کاشان در این جشنواره علاوه بر دعوت شهروندان برای کاهش مصرف پلاستیک با در دست گرفتن پلاکاردهای «نه به قطع درختان» و «توسعه پایدار» خواستار رعایت تمام ملاک‌ها و معیارهای زیست محیطی در اجرای پروژه‌های شهری و توسعه پایدار کاشان شدند.

وی افزود: هیچ‌کس مخالف توسعه شهر نیست ولی این توسعه باید بر اساس یک برنامه زمان‌بندی و کارشناسی باشد که با تغییر مدیران اقدامی منتفی و یا رها نشود.

مدیرعامل جمعیت کویر سبز تأکید کرد: در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای شهر، مسئولان باید ابتدا طرح جامع شهری و طرح تفصیلی شهر را تهیه و پس از اخذ مجوز و مصوبه‌های لازم، نسبت به اجرای پروژه‌های عمرانی اقدام کنند تا نظرات سلیقه‌ای اعمال نشود.

اعتماد تصریح کرد: برای حفظ محیط زیست باید در عمل تلاش کنیم، در حالی که متأسفانه در پایان برنامه جنگ شهروندی، زباله‌های بسیاری از کاغذهایی که شعار نه به پلاستیک بر روی آن‌ها نوشته شده بود و سایر اشیا پلاستیکی روی سکوها رها شده بودند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان اراک و ساوه