دو مرحله‌ای شدن کنکور بررسی می شود


دو مرحله‌ای شدن کنکور بررسی می شود

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دو مرحله‌ای شدن کنکور در دست بررسی است که بر اساس آن، کارنامه آزمون عمومی برای 2 سال متوالی قابل استفاده خواهد بود.

به گزارش خانه ملت، منصور غلامی امروز- شنبه- درباره تفکیک سنجش از پذیرش اظهار داشت: وزارت علوم فعلاً به دنبال اجرای قانون فعلی است که قانون بدی برای شرایط کنونی نیست و بر اساس آن، اختیارات کامل درباره تصمیم‌گیری در مورد نحوه سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های کشور اعم از دولتی و غیردولتی را دارد.

دو مرحله آزمون برای ورود به دانشگاه

وی افزود: در موضوع تفکیک سنجش از پذیرش، این بحث در دست بررسی است که یک آزمون سنجش معلومات به صورت دو بار در سال انجام شود و کارنامه آن نیز برای ۲ سال متوالی قابل استفاده باشد و داوطلبان بتوانند از آن برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌ها استفاده کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه تجربه این کار قبلاً هم در کشور وجود داشته ادامه داد: اجرایی شدن این ایده مستلزم آن است که وزارت آموزش و پرورش، ارزیابی صلاحیت علمی متقاضیان را به صورت کامل انجام دهد؛ زیرا دو آزمون عمومی و آزمون تخصصی وجود خواهد داشت و آزمون تخصصی باید با سوابق علمی جایگزین شود.

داوطلبان کنکور خیال می‌کنند شانس قبولی در رشته‌های پرطرفدار را دارند

این عضو هیأت دولت همچنین با اعلام اینکه امکانات لازم فراهم است و صرفاً باید مجلس قانون آن را تصویب کند، توضیح داد: البته به نظر من در حال حاضر به چنین قانونی نیاز نیست زیرا ۸۵ درصد داوطلبان بدون تأثیر نمره آزمون وارد دانشگاه می‌شوند و تنها ۱۵ درصد از طریق کنکور این کار انجام می‌شود.

غلامی درباره اینکه هنوز کنکور برای متقاضیان غول است، عنوان کرد: متقاضیان هنوز به بخش جایگزین بدون کنکور اعتماد کافی ندارند؛ ضمن آنکه خیال می‌کنند اگر در کنکور شرکت کنند، شانس قبولی در رشته‌های پرطرفدار برای آنها وجود دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: این بی‌اعتمادی و احیاناٌ خود را در حد وسط دیدن، باعث شده همه آنها بخواهند در کنکور ثبت‌‎نام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس