شانس 8 مدال برای ایران


شانس 8 مدال برای ایران

کاراته کا‌های ایران شانس کسب هشت مدال در 2 بخش کاتا و کومیته مسابقات قهرمانی آسیا را دارند

شانس 8 مدال برای ایرانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سایت فدراسیون کاراته؛ شانزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا از دیروز با حضور ۳۴۰ کاراته کا از ۳۳ کشور در تاشکند ازبکستان آغاز شده است.

نتایج کومیته انفرادی
در روز اول رقابت ها، طراوت در وزن ۵۵- ابتدا هشت بر صفر «دپیکا دیمان» از هند را برد، سپس با نتیجه سه بر ۲ «مائه اسو» از فیلیپین را شکست داد و در دیدار سوم هشت بر صفر «آنو آریکاری» از نپال را شکست داد. او در نیمه نهایی ۶ بر پنج «کوک آگونگ» از اندونزی را مغلوب کرد و نخستین فینالیست تیم ایران لقب گرفت. «سوینچ راخیموآ» از ازبکستان حریف خاکسار در دیدار نهایی است.

رزیتا علیپور در وزن ۶۱- کیلوگرم، پس از استراحت در دور اول، ابتدا یک بر صفر «وان یو چویی» از هنگ کنگ را برد، سپس با همین نتیجه «میوکی تاکای» از فیلیپین را مغلوب کرد و در دیدار نیمه نهایی پس از تساوی بدون امتیاز در وقت قانونی مبارزه، با رای داوران در هانتی «آیامی موریگوچی» از ژاپن را برد و فینالیست شد. او برای کسب مدال طلا به مصاف «یین ژیا اویان» چینی می‌رود.

در پایان مبارزات وزن ۶۸+ کیلوگرم بانوان، حمیده عباسعلی ابتدا «او موخلاریم کاکیمجونوآ» از کشور میزبان را هشت بر صفر برد، در ادامه با همین نتیجه «پرشکا میتال» هندی را مغلوب کرد و در نیمه نهایی ۹ بر صفر «یان هو کای» از هنگ کنگ را با شکست بدرقه کرد و به فینال رسید. او در مسابقه پایانی به مصاف «صوفیا برولتسوا» از قزاقستان می‌رود.

ذبیح اله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته در وزن ۸۴- کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، ابتدا چهار بر سه از سد «ایگور چیخمارف» از قزاقستان گذشت، سپس ۲ بر صفر «هان دوتان» ویتنامی را از پیش رو برداشت و در بازی نیمه نهایی پس از تساوی بدون امتیاز در وقت قانونی، مبارزه مقابل «محمد الماجدی» از کویت، در هانتی برنده شد و به فینال راه یافت. او در فینال با «محمود ساجان» از اردن مبارزه دارد.

سجاد گنج زاده در وزن ۸۴+ کیلوگرم، ابتدا چهار بر ۲ «مینسو جانگ» از کره جنوبی را برد سپس سه بر صفر «سامانروی آرول وران» از مالزی را مغلوب کرد و در مبارزه سوم «پرمان ایشانوف» از ترکمنستان را پنج بر صفر شکست داد. او در نیمه نهایی مقابل «طارق حمدی» از عربستان پس از تساوی یک به یک در وقت قانونی مبارزه، با قانون سنشو (کسب نخستین امتیاز) نتیجه را واگذار کرد و به دیدار رده بندی رفت.

در وزن ۵۵- کیلوگرم، رضا روشن پس از استراحت در دور اول، ابتدا یک بر صفر «گاتام سائود» از هند را برد و در ادامه با همین نتیجه مغلوب «آندره آکتائوف» از قزاقستان شد و به جدول شانس مجدد راه پیدا کرد.

مجید حسن نیا در وزن ۶۰- کیلوگرم، در اولین دیدار ۶ بر ۲ «راجا یانفو» از هند را برد و در دومین مبارزه پنج بر یک مقابل «صدرالدین سایماتوف» ازبکستانی مغلوب شد و با توجه به صعود حریفش به فینال، او هم به جدول شانس مجدد مسابقات راه یافت.

در وزن ۷۵- کیلوگرم، بهمن عسگری ابتدا ۹ بر یک «یی ژو وانگ» از چین را شکست داد، سپس ۶ بر یک از سد «دانشکومار سلواکومار» از مالزی گذشت و در نیمه نهایی ۲ بر یک مغلوب «کن نیشیمورا» از ژاپن دارنده یک طلا و یک برنز کاراته وان‌های ۲۰۱۹ و عنوان سومی جهان در سال ۲۰۱۸ شد و با راهیابی حریف ژاپنی او هم به گروه شانس مجدد مسابقات رسید.

سارا بهمنیار در وزن ۵۰- کیلوگرم بانوان، در اولین دیدار پس از تساوی ۲ به ۲ در وقت قانونی مبارزه مقابل «تی هونگ دین» از ویتنام برنده تاتامی شد، سپس سه بر ۲ نتیجه را به «میهو میاهارا» از ژاپن دارنده عنوان قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۸ واگذار کرد و به جدول شانس مجدد رفت.

زهرا یاوری در وزن ۶۸- کیلوگرم هم، در اولین دیدار مقابل «جورجیا زفانیا» از اندونزی بعد از تساوی ۶ به ۶ با قانون سنشو (کسب نخستین امتیاز) نتیجه را واگذار کرد و با توجه به راهیابی حریف به فینال، او هم به جدول شانس مجدد رسید.

نتایج کاتای انفرادی و تیمی

در کاتای انفرادی، ابوالفضل شهرجردی در گروه اول و در دور اول با «باتسولا» از نپال، «ریو کیانو» از ژاپن، «آنیکت گویشا» از هند، «ادهم هاشم» از قطر، «احمد حمداله» از فلسطین، «انور نصیرف» از قرقیزستان، «سیدمحمد الموسوی» از کویت، «کریس چنگ» از هنگ کنگ و «مادی کاتیشوف» از قزاقستان همگروه بود. شهرجردی در این گروه به عنوان نفر چهارم به دور نیمه نهایی صعود کرد. او در دور دوم نتوانست حدنصاب لازم را کسب کند و از حضور در ادامه رقابت‌ها بازماند.

در گروه ۲، کاتای تیمی ایران با ترکیب ابوالفضل شهرجردی، میلاد فرازمهر و علی زند با ۲۴.۶ امتیاز به عنوان تیم دوم راهی دور نیمه نهایی شد. در گروه ایران تیم‌های هند، کویت، اندونزی، ژاپن و تاجیکستان حضور داشتند. این تیم در دوم دوم با تیم‌های کویت، اندونزی و ژاپن همگروه بود و با کسب امتیاز ۲۵ پس از تیم ژاپن به عنوان تیم دوم راهی دیدار رده بندی شد. تیم کاتا برای کسب مدال برنز با تیم هنگ کنگ رقابت دارد.

در بخش کاتای انفرادی بانوان و در گروه ۲، فاطمه صادقی با ۲۴.۶ امتیاز به عنوان نفر دوم به دور نیمه نهایی راه یافت. «فردوسی سومی» از بنگلادش، «تی پونگ گوئن» از ویتنام، «سول لام سو» از ماکائو، «گریس لائو» از هنگ کنگ، «سوئان چن» از چین تایپه، «کریشتا پوتری» از اندونزی، «لیا کوشکاربایوآ» از قزاقستان کاتارو‌هایی بودند که در گروه صادقی قرار داشتند. او در دور دوم مسابقات با کاتارو‌هایی از اندونزی، ویتنام و هنگ کنگ همگروه بود و توانست با کسب امتیاز ۲۴.۱۴ به دیدار رده بندی راه یابد. صادقی برای کسب مدال برنز با «آدا وونگ» از کره جنوبی رقابت می‌کند.

کاتای تیمی بانوان ایران با ترکیب الناز تقی پور، شادی جعفری زاده و نجمه قاضی زاده در گروه یک با تیم‌های هنگ کنگ، ویتنام، بنگلادش و هند به مبارزه پرداخت و با ۲۴.۳۴ امتیاز به عنوان تیم اول راهی دور نیمه نهایی شد و با برد در این مرحله امروز در دیدار فینال با تیم ژاپن رقابت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز