مهمترین رویدادهای خبری کردستان در هفته گذشته


مهمترین رویدادهای خبری کردستان در هفته گذشته

سنندج - ایرنا - سفر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به منظور بررسی مشکلات و مسائل حوزه زنان، کشف هشت کیلوگرم تریاک، آتش سوزی یک دستگاه اتوبوس در نزدیکی سنندج، ‌ کاهش نرخ بیکاری در کردستان به 12.5 درصد، ‌ کمک یک میلیارد ریالی یک خیر به ایتام کردستانی، ‌ درگذشت صابر استاد تمام خوشنویسی و افزایش 2.5 برابری آتش سوزی در عرصه های طبیعی از جمله...

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده روز شنبه هفته گذشته در سفر یک روزه به استان کردستان از طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استان در سنندج بازدید کرد.

شرکت در نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات حقوقی و فقهی (شافعی) حوزه زنان و شرکت در جلسه طرح ملی گفت و گوی خانواده از دیگر برنامه‌های سفر معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به استان بود.

ابتکار همچنین در این سفر از طرح تأمین خُرد با رویکرد بانکداری پیوندی در روستای نوره از توابع شهرستان سنندج بازدید کرد و پایان بخش برنامه‌های سفر یک روزه معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به استان شرکت در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان بود.

گفت و گوی بین اعضای خانواده به ۲۰ دقیقه رسیده است

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: براساس مطالعات علمی انجام شده گفت و گوی بین اعضای خانواده ها از ۲ ساعت در شبانه روز ۲۰ سال گذشته اینک به ۲۰ دقیقه کاهش پیدا کرده است.

معصومه ابتکار در جلسه بررسی طرح ملی گفت و گوی خانواده در سنندج اظهار داشت: براساس این مطالعات در گذشته در طول شبانه روز یک هزار و ۵۰۰ کلمه گفت و گو بین اعضای خانواده رد و بدل می شد که این میزان اکنون به ۴۰۰ کلمه کاهش یافته است.

هشت کیلوگرم موادمخدر در جاده قروه - همدان کشف شد

ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتطامی استان کردستان موفق شدند در جاده قروه - همدان هشت کیلوگرم مواد مخدر از یک خودرو را کشف کنند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ماموران موفق شدند از یک خودروی پژو ۴۰۵ میزان هشت کیلو و ۱۰۰ گرم مواد مخدر کشف و ضبط کنند.

سرهنگ فرامز شاکری اظهار داشت: این مواد در ۱۸ بطری آب جاسازی شده بود که با هوشیاری ماموران کشف و ضبط شد.

یک دستگاه اتوبوس در محور سنندج - دیواندره آتش گرفت

ظهر شنبه یک دستگاه اتوبوس در محور سنندج - دیواندره، حوالی روستای سراب قامیش دچار نقض فنی شد و آتش گرفت.

معاون عملیات و ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سانحه هیچگونه تلفات جانی نداشت.

کارخانه ساخت تلویزیون در سقز هفته آینده به مرحله تولید می‌رسد

کارخانه ساخت تلویزیون در شهرستان سقز که عملیات احداث و نصب ماشین آلات آن از سال ۹۷ آغاز شده بود، هفته آینده وارد مدار تولید می شود.

سرمایه گذار ترکیه‌ای این کارخانه که پیش بینی اشتغالزای آن ۱۰۰ نفر است روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در سنندج اظهار داشت: در تعدادی از کشورهای دنیا کارخانه دارم و کار تولید انجام می‌دهم.

نرخ بیکاری کردستان بهار امسال به ۱۲.۵ درصد رسید

استاندار کردستان روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در سنندج برگزار شد اظهار داشت: نرخ بیکاری در کردستان سه ماهه اول سال گذشته ۱۳ درصد بود که در مدت مشابه امسال این رقم به ۱۲.۵ درصد رسیده که بیانگر بهبود وضعیت اشتغال در این استان است.

بهمن مرادنیا اضافه کرد: نرخ مشارکت هم در بهار سال گذشته ۴۲.۵ درصد بود که سال جاری به ۴۳.۳ درصد یعنی هشت دهم درصد رشد رسید و این اتفاق علیرغم تحریم ها و مشکلات اقتصادی پیش آمده قابل تحسین است.

دهیاری های کردستان ۲,۶۰۰ میلیارد ریال کمک دولتی گرفتند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان روز یکشنبه در نخستین همایش سراسری دهیاران استان کردستان با بیان اینکه اکنون یک هزار و ۲۱۵ روستای این استان دارای دهیاری است، اظهار داشت: مجموع کمک‌های بلاعوض دولت به این نهادها از سال ۱۳۸۴ تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بوده است.

شهرام ملکی افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از این اعتبارات در دولت تدبیر و امید به حساب دهیاران واریز شده است و در بخش‌های مختلف از جمله هدایت آب‌های سطحی، احداث ایستگاه‌های آتش نشانی، طرح‌های عمران سیما و منظر روستایی هزینه شده است.

اعضای بدن دانش‌آموز کامیارانی به هشت نفر جان دوباره بخشید

کارشناس مسئول اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اعضای بدن علی صفری نوجوان ۱۲ ساله کامیارانی که بر اثر خونریزی دچار مرگ مغزی شده بود پس از رضایت خانواده اهدا شد تا هشت نفر از بیماران فرصت زندگی دوباره بدست آورند.

شیدا خیراللهی افزود: بعد از تشخیص خونریزی مغزی در بیمارستان کوثر سنندج و عمل جراحی، بخاطر وخامت حال به بیمارستان فیروزگر تهران و از آنجا به بیمارستان حضرت رسول (ص) منتقل در این بیمارستان مرگ مغزی وی تأیید و در همان جا با رضایت خانواده، اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا شد.

گندمکاران کردستانی بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال دریافت کردند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه پرداخت بهای گندم کشاورزان این استان از روز یکشنبه ۲۳ تیر آغاز شده است، گفت: بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال به حساب کشاورزانی که گندم خود را تحول مراکز خرید داده، واریز شده است.

خالد جعفری اظهار داشت: از ۱۳ تیر کار خرید تضمینی گندم در سطح استان آغاز شده و براساس برنامه ریزی سراسری صورت گرفته حدود ۱۰ روز پس از تحویل گندم به مراکز، کل بهای گندم به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

خیر تهرانی بیش از یک میلیارد ریال به ایتام کردستانی کمک کرد

احمد اسحاق بیگی خیر تهرانی در یک اقدام خداپسندانه حمایت ۱۰۰ نفر از کودکان ایتام زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان را بر عهده گرفته و تاکنون بیش از یک میلیارد ریال به آنان کمک کرده است.

شیخی زاده مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این خیر تهرانی از سال ۹۵ حامی این تعداد کودک یتیم در استان شده و بصورت میانگین ماهیانه ۵۰۰ هزار ریال به حساب آنان وایز می‌کند و تاکنون در این حوزه یک میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال کمک کرده است.

محمدصابر صابر، استاد تمام خوشنویسی درگذشت

استاد محمدصابر صابر استاد تمام خوشنویسی و از هنرمندان برجسته کُرد روز سه شنبه در سن ۷۴ سالگی در سنندج دار فانی را وداع گفت.

این هنرمند برجسته کُرد چند سالی بود که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد که سرانجام صبح امروز سه شنبه بعد از چند ماه جدال با سرطان در بیمارستان کوثر سنندج جان به جان آفرین تسلیم کرد.

این استاد در طول بیش از نیم قرن فعالیت هنری در عرصه های مختلف هنر و فرهنگ علی الخصوص خوشنویسی، شاگردان بسیاری که خود امروز در کسوت استادی هستند را آموزش داده اند.

وی که از مؤسسین انجمن خوشنویسان سنندج است سال ها در کسوت مدیریت این انجمن و عضویت در انجمن خوشنویسان ایران خدمات شایان توجهی به تعالی هنر و فرهنگ در کردستان کرد.

آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی کردستان بیش از ۲.۵ برابر افزایش یافت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری کردستان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حالی که تعداد حریق‌ها تا پایان تیر سال گذشته ۳۹ فقره بوده که امسال با بیش از ۲.۵ برابر رشد به ۱۰۵ مورد رسیده است و همه ساله در این فصل از سال با گرم شدن هوا شاهد افزایش آتش سوزی‌ها هستیم.

سعدی نقشبندی گفت: سال قبل آتش سوزی ها بیشتر در سطح مراتع بود، امسال هم با توجه به بارش‌های مناسب در ابتدای سال، پوشش گیاهی در سطح مراتع استان حتی در مراتع درجه سه و فقیر افزایش چشمگیری داشته و بخش عمده حریق‌ها مربوط به مراتع درجه سه واقع در حریم شهرها بوده است.

۲۰۰ میلیارد ریال برای احداث منطقه ویژه اقتصادی بانه هزینه شد

تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی و استانی صرف احداث زیرساخت‌های ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه شده است.

سرپرست فرمانداری بانه شامگاه سه‌شنبه در شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: عملیات اجرایی ایجاد زیرساخت های مرحله اول منطقه ویژه اقتصادی بانه به مساحت ۳۵ هکتار در حال انجام است و تا یک ماه دیگر به بهره برداری می‌رسد.

محمد امین زاده اضافه کرد: در منطقه ویژه اقتصادی بانه عملیات اجرایی فاضلاب کشی، آب، برق، گاز و مخابرات انجام شده و آسفالت محوطه و زیرسازی در حال انجام است که تا یک ماه دیگر تمام زیرساخت های آن تکمیل می‌شود.

۴۶۱ روستای کردستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند


۴۶۱ روستای کردستان از پهن باند اینترنت بهره‌مند و به شبکه ملی اطلاعات کشور متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بعد از سفر وزیر ارتباطات به استان و با پیگیری های وزارتخانه اتصال این روستاها به پهن باند و اینترنت پرسرعت صورت گرفت.

فردین سعیدی با بیان اینکه این روستاها از خدمات اپراتورهای همراه اول و ایرانسل برخوردار شدند، اضافه کرد: روستاهای ذکر شده پیش از این فقط از دیتای شرکت های وب بهره مند بودند.

۳۰ نفر در استخر کوثر قروه مسموم شدند

نشت گاز پرکلرین در فضای استخر کوثر قروه ۳۰ نفر از مراجعین را با مسمومیت راهی بیمارستان کرد.

مدیر داخلی بیمارستان شهید بهشتی قروه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد با علایم تنگی نفس، سوزش مجاری تنفسی و سرفه به بیمارستان مراجعه کردند که بلافاصله اقدامات درمانی برای آنان آغاز شد.

فرزاد رضایی افزود: ۲۳ نفر از مراجعین بعد از اقدامات درمانی ترخیص شدند و هفت نفر برای اقدامات تکمیلی هنوز بستری هستند.

۶۱۰۸/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...