مرور کتاب کارگاه‌های زودبازده در توسعه کارآفرینی در ایران


مرور کتاب  کارگاه‌های زودبازده در توسعه کارآفرینی در ایران

دزفول-ایرنا- کتاب کارگاه های زودبازده در توسعه کارآفرینی در ایران به تالیف حجت پورجاهد از کارآفرینان شهرستان دزفول اخیرا در 119 صفحه منتشر شده و به بررسی کارگاه های زودبازده کارآفرین پرداخته است.

کتاب کارگاه های زودبازده در توسعه کارآفرینی در ایران خواننده را با مفاهیمی چون صنایع کوچک و متوسط و ویژگی های آنها، صادرات، کیفیت و اشتغالزایی آشنا می کند و ضمن بیان تعریفی از کارآفرینی و کارگاه های زودبازده به بررسی روش های کارآفرینی، روش های تامین مالی کارگاه های کوچک و متوسط، تامین مالی از طریق بدهی (استقراض) و تامین مالی از طریق سرمایه (حقوق صاحبان سهام) و منابع خصوصی تامین مالی پرداخته است.

در این کتاب همچنین نظریه های موجود درباره علل گرایش به کارگاه های کوچک و متوسط مطرح شده و طرح های مختلف کارگاه های زودبازده و کارآفرینی، نقش صنایع کوچک و متوسط در ایجاد نوآوری، نقش کارگاه های زودبازده در توسعه کارآفرینی و شکوفایی اقتصادی بخش تعاون آورده شده و اشکالات مترتب بر طرح حمایت از کارگاه های کوچک زودبازده و اشکالات مربوط به اجرای طرح و میزان واقعی موفقیت در اشتغالزایی (رفع بیکاری) بیان شده است.

در بخش رابطه فرهنگ و کارآفرینی طرح کارگاه های زودبازده این کتاب نیز به نقش فرهنگ در توسعه کارآفرینی در کارگاه های زودبازده، پیامدهای توسعه کارآفرینی در کارگاه های زودبازده در ایران، واقعیت های موجود در فرهنگ ایران و موانع و مشکلات کارآفرینی کارگاه های زودبازده پرداخته شده است.

مولف این کتاب، کارآفرینی را موتور محرک توسعه اقتصادی کشورها و یکی از ابزارهای اصلی توسعه دانسته و عنوان کرده است: راه اندازی کارگاه های زودبازده در کمترین زمان و با حداقل هزینه سرمایه گذاری و نیروی انسانی بیشترین راندمان را دارد.

به گفته مولف، اجرای طرح کارگاه های کوچک اقتصادی زودبازده و کارآفرین یکی از طرح های اشتغالزایی دولت بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه با هدف ساماندهی فعالیت هاو حمایت از گسترش این واحدها است که در سال ۱۳۸۴ به مرحله اجرا درآمد تا فعالیت ها و حمایت های دولت در زمینه گسترش کارگاه های کوچک اقتصادی زودبازده به منظور دستیابی به مقاصدی چون توزیع عادلانه منابع در مناطق بویژه مناطق محروم، افزایش تولید و صادرات غیرنفتی، تقویت تحرک اقتصادی، افزایش کارآیی تسهیلات بانکی، تقویت کارآفرینی، اشتغالزایی و افزایش فرصت های شغلی جدید را ساماندهی کند.

طبق نظر مولف، ارزش های موجود در جوامع مردگرا با کارآفرینی در تمایز بوده اند و مرتبط با موفقیت کارآفرینان و نقش آنها در تکمیل نیازهای بالای این افراد می باشند، از این رو جوامع زنگرا نیز تاثیر متمایزی در کارآفرینی دارند. پس برای توسعه کارآفرینی در کارگاه های زودبازده می بایست از نیروهای مرد و زن برای مشاغل و مسئولیت های متفاوت استفاده کرد و هیچکدام غالب بر دیگری نباشند.

این کتاب برای نخستین بار در سال ۹۷ در ۵۰۰ جلد توسط تهران، ماهواره منتشر و ویراستاری آن را حمزه چمن بر عهده داشته است.

حجت پورجاهد مولف این کتاب کارآفرین برتر استان خوزستان، مولف کتاب چالش های حقوقی کارآفرینی در ایران، هیات مدیره کارخانه تولید بتن و چندین شرکت عمرانی، مدیر عامل شرکت تعاونی برتر استان خوزستان، دارنده گواهینامه مهندسی مدیریت کارآفرینی از کمپانی NOBEL CERD آلمان، دارنده گواهینامه مدیریت استراتژیک Wtg مورد تایید اتحادیه اروپا، دارنده گواهینامه مهندسی مدیریت توسعه اقتصادی economic و کارشناس ارشد مهندسی عمران است.

۷۲۷۸/‏۳۰۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار