581 هزار نفر در خراسان شمالی برای کارت ملی هوشمند اقدام کردند


581 هزار نفر در خراسان شمالی برای کارت ملی هوشمند اقدام کردند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی با بیان اینکه 581 هزار نفر در خراسان شمالی برای کارت ملی هوشمند اقدام کردند، گفت: ارائه خدمات با کارت های ملی قدیمی توسط دستگاه های مختلف به مردم غیرقانونی است.

علی زاهدی نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در صورت ارائه خدمات توسط دستگاه ها با کارت های ملی قبلی و بروز هر گونه مشکل، دستگاه مربوطه باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به درخواست ندادن ۱۲ درصد مردم برای دریافت کارت ملی هوشمند، افزود: تاکنون از مجموع ۶۷۴ هزار و ۹۹۹ نفر از جمعیت واجد شرایط بالای ۱۵ سال استان حدود ۵۸۱ هزار نفر معادل ۸۸ درصد مردم برای دریافت کارت ملی هوشمند خود اقدام کرده اند.

زاهدی نیا اظهار داشت: هم اینک تمامی کارت های ملی در سامانه ثبت احوال باطل شده اند و صاحبان آنها در صورت عدم دریافت کارت ملی هوشمند امکان دریافت خدمات را در دستگاه ها و بانک ها ندارند.

وی از افرادی که تاکنون هیچ گونه درخواستی برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نکرده اند خواست هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام اقدام کنند تا با دریافت کد رهگیری و جایگزین شدن شدن آن با سری و سریال کارت های ملی قدیمی امکان دریافت خدمات برای آنها فراهم شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون با دستگاه ها و بانک ها رایزنی های لازم صورت گرفته تا از پذیرش و ارائه خدمات به افراد با کارت های ملی قدیمی خودداری کنند.

خراسان شمالی بر اساس آخرین سرشماری ۸۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ط/ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)