آزمایشگاه دامپزشکی خراسان شمالی پاییز امسال بهره برداری می‌شود


آزمایشگاه دامپزشکی خراسان شمالی پاییز امسال بهره برداری می‌شود

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی این استان که از هشت سال پیش وارد مرحله اجرایی شده، پاییز امسال به بهره برداری می‌رسد.

محمد مهدی احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای تکمیل محوطه سازی و دیوارکشی پروژه آزمایشگاه تخصصی، هفت میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی در باره علت های تاخیر در اجرا و زمان بهره برداری از این پروژه گفت: پیمانکار آزمایشگاه دامپزشکی این استان به تعهدات خود در اجرای این پروژه عمل نکرده و به همین علت بهره برداری از آن به تاخیر افتاده است.

بر اساس این گزارش، آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی خراسان شمالی مردادماه سال ۹۰ وارد مرحله اجرایی شد و اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

احمدی با بیان اینکه برای اجرای آزمایشگاه تخصصی ۶۵ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است اظهار داشت: سازمان دامپزشکی برای تجهیز این آزمایشگاه قول مساعد داده و قرار است، این آزمایشگاه پایلوت اجرای آزمایشهای مالاشیت گرین و آبزیان باشد.

مالاشیت گرین یکی از فراورده‌های رنگی آنیلین است. این ماده به‌عنوان یک ترکیب جهش‌زا و سرطان‌زا شناخته‌شده است.

وی تصریح کرد: در سطح کشور، هر آزمایشگاه دامپزشکی در مناطق مختلف برای انجام برخی آزمایشگاه ها پایلوت انتخاب شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود در باره دغدغه های حوزه دام در استان اظهار داشت: دامداران این استان به صورت سنتی نسبت به پرورش دام اشتغال دارند و معمولاً درآمد مناسبی ندارند.

وی گفت: پایین بودن درآمد دامداران استان سبب شده تا استقبال خوبی از طرح مایه کوبی نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بیش از نیمی از هزینه های طرح مایه کوبی تب برفکی، توسط دولت پرداخت می شود و تنها بخش کمی توسط دامدار پرداخت می شود، دامدار توان پرداخت همان میزان اندک را هم ندارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه نیاز است دولت توجه ویژه از اجرای طرح های مایه کوبی دام داشته باشد افزود: بویژه برای اجرای طرح مایه کوبی تب برفکی، نیازمند کمک دولت هستیم.

خراسان شمالی از قطب های دامداری است و در این استان بیش از دو میلیون راس دام سبک و بیش از ۶۰ هزار راس دام سنگین نگهداری و پرورش داده می شود.

۷۱۸۵/‌‬ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حذف نام کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق